کابل-به-اسلام‌آباد-قطعنامه‌های-سازمان-ملل-را-عملی-کنید

وزارت خارجه افغانستان از پاکستان خواسته است که تعهداتش را برای پایبندی به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، در پیوند به تحریم افراد طالبان، عملی کند.

به گزارش افغان نیوز: وزارت امور خارجه، امروز (سه شنبه، ۴ سنبله) در اعلامیه‌ای نوشت که دولت افغانستان «سند منتشرشده» از سوی وزارت امور خارجه پاکستان، پیرامون تطبیق قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد را بررسی کرده‌است.

وزارت خارجه گفته که مطابق این سند،‌ حکومت پاکستان تعهد کرده تا قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، در پیوند به وضع محدودیت‌‌های سفر، تحریم سلاح و منجمدسازی منابع مالی افراد و گروه‌های منسوب به طالبان را عملی سازد.

در اعلامیه وزارت خارجه آمده‌است که «تطبیق و تحقق همه قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد به‌ویژه‌ مصوباتی که سبب قطع منابع تمویل و تجهیز فعالیت‌های تروریستی و جلوگیری از جنگ و خونریزی می‌شوند بر همه دولت‌ها الزامی می‌باشد».

این وزارت افزوده‌است که «دولت افغانستان خود را ملزم به رعایت و تطبیق قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل می‌داند و از پاکستان نیز می‌خواهد تا ضمن رعایتِ تعهدات و مسئولیت‌های بین‌المللی‌اش، آن قطعنامه‌ها را عملی کند».

وزارت خارجه در پایان گفته که با علمی‌شدن قطعنامه‌های شورای امنیت ملل متحد، به ویژه قطعنامه ۲۵۱۳ و اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی، زمینه تامین صلح عادلانه در افغانستان فراهم می‌شود.

حکومت همچنین ‌بار دیگر از طالبان خواسته تا مذاکرات صلح را هرچه زودتر آغاز و با قطع خونریزی و تعهد کامل به صلح، «خود را در معرض تعزیرات و تحریمات بین‌المللی قرار ندهند».

این در حالی است که وزارت خارجه پاکستان اخیراً اعلام کرده‌بود که قطعنامه ۲۲۵۵ شورای امنیت سازمان ملل را به‌طور کامل اجرا خواهد کرد. بر بنیاد این قطعنامه پاکستان باید بر رهبران و افراد مرتبط با طالبان تعزیراتی از جمله ممنوعیت سفر وضع کند.

با وجود این اما وزارت خارجه پاکستان از طالبان برای سفر به اسلام‌آباد دعوت کرده‌است. در حال حاضر گفته می‌شود، هیات طالبان به رهبری ملابرادر؛ معاون سیاسی این گروه در پاکستان به سر می‌برد.

پاکستان هدف این کشور از دعوت رسمی هیأت سیاسی طالبان برای سفر به اسلام‌آباد را تسهیل روند صلح افغانستان خوانده‌است.

کابل به اسلام‌آباد: قطعنامه‌های سازمان ملل را عملی کنید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد