ترکیه-سفیر-یونان-را-احضار-کرد

ترکیه سفیر یونان در آنکارا را به وزارت امور خارجه احضار کرد تا اعتراض خود را نسبت به این مسأله که «یونان فرصت‌هایی را برای فعالیت‌های گروه‌های تروریستی فراهم می‌کند»، اعلام کند.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرگزاری آناتولی می‌نویسد که کریستودولوس لازاریس، سفیر یونان در آنکارا به دلیل تامین امکان برای گروه‌‌های تروریستی از جمله پ.ک.ک، فتو و DHKP-C و تظاهرات پ.ک.ک در اطراف سفارت ترکیه در آتن احضار شده است.

 سفیر این کشور پس از آن‌که یونان اجازه داد حزب شبه‌نظامی کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) تظاهراتی در نزدیکی سفارت ترکیه در آتن برگزار کند، احضار شد.

وزارت خارجه ترکیه به سفیر یونان خاطرنشان کرده که گروه‌های تروریستی فوق به راحتی در یونان فعالیت‌های تبلیغاتی، تامین مالی و جذب نیرو انجام داده و هویت یونان به عنوان پناهگاه امن برای محافل مرتبط با تروریسم افزایش یافته است.

همچنین از اردوگاه لاوریون که تروریست‌های عامل تهدید امنیت ترکیه از انواع امکانات لجستیکی و آموزشی بهره‌مند می‌شوند، یاد شد.

طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه نیز هفته گذشته گفته بود که ترکیه مذاکرات با یونان را تا حدی به دلیل اختلاف با نخست‌وزیر این کشور و آنچه آنکارا آن را نقض حریم هوایی می‌نامد، متوقف می‌کند.

همچنان ‏ترکیه در حال حاضر با درخواست فنلاند و سویدن برای پیوستن به ائتلاف ناتو مخالف است و آن‌ها را به پناه‌دادن به افراد مرتبط با گروه‌هایی که آن‌ها را سازمان‌های تروریستی می‌داند، از جمله پ‌ک‌ک، متهم می‌کند.

ترکیه سفیر یونان را احضار کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد