ترکیه،-هجدهمین-قدرت-اقتصادی-جهان

سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری در مراسم تحلیف رئیس جمهور ترکیه گفت که خوشحال هستیم که کشور ترکیه تحت رهبری خردمندانۀ اردوغان به هجدهمین قدرت اقتصادی جهان تبدیل شده است.

به گزارش افغان نیوز: محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری به منظور شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور ترکیه وارد انقره شد.

آقای دانش با یادآوری از روابط دوستانه و برادرانه دو کشور در طول تاریخ گفت: «افغانستان اولین کشوری است که تأسیس جمهوری ترکیه به رهبری «مصطفی کمال اتاترک» را به رسمیت شناخت و متقابلا ترکیه هم دومین کشوری بود که در آن دوره استقلال افغانستان را به رسمیت شناخت و از آن زمان به بعد در عرصه های مختلف سیاسی و امنیتی، علمی، فرهنگی، تجارتی و اقتصادی این روابط رو به گسترش بوده است».

استاد دانش افزود: خوشحال هستیم که امروز کشور برادر ترکیه به عنوان یکی از قدرتمندترین کشورهای منطقه، تحت رهبری خردمندانۀ رئیس جمهور اردوغان به هجدهمین قدرت اقتصادی جهان تبدیل شده است. استاد دانش همچنین برگزاری موفقانه آخرین انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی و پیروزی رئیس جمهور اردوغان را به دولت و ملت ترکیه تبریک گفته و برای مردم ترکیه بهروزی و رفاه بیشتر آرزو کرد.

گفتنی است در مراسم تحلیف رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که در شهر انقره برگزار می شود، 22 رئیس جهمور و معاون رئیس جمهور و 28 نخست وزیر و رئیس مجلس از کشور های مختلف و دبیر کل شش سازمان بین المللی شرکت خواهند داشت.

در این سفر معاون دوم رئیس جمهور را فیض الله زکی وزیر کار و امور اجتماعی، سید انور رحمتی رئیس دفتر معاونت دوم ریاست جمهوری، شماری ازمقام های وزارت امور خارجه و دفتر معاونت ریاست جمهوری همراهی کردند.

ترکیه، هجدهمین قدرت اقتصادی جهان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد