تسلیت‌نامه-اشرف-غنی-و-عیادت-عبدالله-از-قربانیان-دیروز

رییس جمهور غنی حملۀ تروریستی بالای مراسم یادبود از شهادت استاد عبدالعلی مزاری را جنایت ضد بشری خواند و رییس اجراییه برای غم‌شریکی با زخمیان این رویداد به شفاخانه ایمرجنسی رفت.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ ریاست جمهوری آمده است که دشمنان مردم افغانستان صبح دیروز با انجام حملۀ تروریستی در مراسم بیست و پنجمین سالگرد شهادت شهید وحدت ملی استاد عبدالعلی مزاری، شماری از هموطنان بیگناه ما را شهید و تعداد دیگر را زخمی ساختند.

رئیس جمهور ضمن محکوم نمودن این جنایت، گفت: حمله بالای گردهمایی مردمی، جنایت ضد بشری و علیه وحدت ملی افغانستان است و تروریستان با انجام چنین حملات نمی توانند مبارزات عدالت خواهانه مردم افغانستان را در برابر ظلم، محو تاریخ سازند.

آقای غنی به مسوولین مربوطه هدایت داد تا در زمینۀ رسیدگی به مجروحین این حادثۀ تروریستی از هیچگونه سعی و تلاش، دریغ نه ورزند؛ همچنین مراتب تسلیت و هم‌دردی خویش را به خانواده‌های شهدا ابراز کرده و برای زخمی‌شده‌گان صحتمندی کامل از درگاه ایزد متعال، استدعا می نماید.

در همین حال، عبدالله عبدالله، رییس اجراییه کشور، پس از وقوع رویداد خونین در مراسم سالیاد شهید وحدت ملی استاد عبدالعلی مزاری در غرب کابل، برای عیادت و احوال‌پرسی زخمی‌های حمله دهشت‌افگنانه به شفاخانه ایمرجنسی رفت.

در اعلامیه ریاست اجراییه آمده است که آقای عبدالله از نزدیک با زخمی‌ها صحبت کرد، از زحمت و تلاش داکتران و مسوولان شفاخانه قدرانی نمود و هدایت داد تا با استفاده از همه امکانات به زخمی‌ها رسیدگی صورت گیرد.

این درحالی است که شماری از مهاجمان مسلح حوالی ساعت 11:30 قبل از ظهر ردیوز جمعه (16 حوت) به مراسم گرامی‌داشت از بیست و پنجمین سالروز شهادت عبدالعلی مزاری رهبر پیشین حزب وحدت ملی در مصلی شهید مزاری در مربوطات حوزه ششم امنیتی شهر کابل حمله کردند.

وزارت صحت عامه کشور اعلام کرد که در حمله مسلحانه به مراسم گرامی‌داشت از شهادت عبدالعلی مزاری در شهر کابل، 27 نفر کشته و 55 تن دیگر زخمی شده‌اند.

تسلیت‌نامه اشرف غنی و عیادت عبدالله از قربانیان دیروز

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد