تشدید-حملات-روسیه-بر-اوکراین-و-دستپاچگی-بایدن

قرار است جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، امروز سه شنبه (۳۰ حمل) با متحدین امریکا در مورد تشدید حملات تهاجمی روسیه بر اوکراین صحبت کند.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرگزاری فرانس پرس از قول یک مقام ارشد قصر سفید گزارش داده است که ملاقات رییس جمهور بایدن با متحدین امریکا «بخشی از هماهنگی معمول با متحدین و شرکای ما در حمایت از اوکراین است.»

این مقام ایالات متحده که نخواست نامش در گزارش ذکر شود، گفته است که ملاقات از طریق ویدیو کنفرانس صورت خواهد گرفت.

این مقام قصر سفید همچنین گفته است که رهبران امریکا و متحدین آن در این ملاقات مسایلی را نیز مورد بحث قرار خواهند داد تا تلاش‌های آنان روسیه را حسابده قرار بدهد.

ملاقات رییس جمهور بایدن با رهبران متحدین امریکا پس از آن صورت می گیرد که ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین،‌ روز دوشنبه گفت که روسیه حملات تهاجمی گسترده‌ای را در منطقهٔ شرقی دونباس آغاز کرده است، تهاجمی که کیف هفته‌ها قبل آنرا پیشبینی کرده بود.

حملات تهاجمی روسیه در شرق اوکراین پس از آن تشدید یافت که قوای روسی از اطراف کیف، پایتخت اوکراین، عقب نشینی کرد. جدایی طلبان طرفدار روسیه از سال ۲۰۱۴ میلادی به این سو، بخش هایی از منطقهٔ دونباس را در کنترول خود داشته اند.

پس از تهاجمی نظامی روسیه بر اوکراین که به تاریخ ۲۴ فبروری ۲۰۲۲ آغاز شد، ایالات متحده و متحدین غربی آن از طریق وضع تعزیرات شدید و حمایت نظامی و غیر نظامی برای اوکراین، مسکو را زیر فشار شدید قرار داده اند.

تشدید حملات روسیه بر اوکراین و دستپاچگی بایدن

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد