تشکیل-حکومت-موقت-راه-حل-مشکل-افغانستان-نیست

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در واکنش به اظهارات اخیر نخست وزیر پاکستان گفت که تشکیل حکومت موقت و برگشت به گذشته راه حل مشکل کشور نیست.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی پس از چاشت روز چهارشنبه( ۷ حمل) در صحبت با رسانه‌ها در ارتباط به سخنان نخست وزیر پاکستان در باره افغانستان، گفت: «اظهارات آقای عمران خان برای هیچ فرد و گروهی قابل قبول نیست، تمام مبارزه و قربانی دادن مردم افغانستان برای استقلال، آزادی و تعیین سرنوشت شان است.

وی افزود؛ کشور پاکستان برای همیشه باید به این نتیجه رسیده باشد که تعیین سرنوشت افغانستان حق شهروندان این کشور است؛ شهروندانی که همواره خواستار صلح و رابطه نیک با همه بودند و هستند

رییس اجراییه تاکید کرده است که تشکیل حکومت موقت و برگشت به گذشته راه حل مشکل کشور نیست. زیرا اگر گفتگوهای صلح به نتیجه برسد و طرف‌های مذاکره کننده به توافق نهایی که مورد پذیرش مردم افغانستان باشد دست یابند، در آن صورت روی یک بسته‌ی همه‌پذیر می‌توان بحث و مذاکره نمود.

این اظهارات اقای عبدالله در حالی مطرح میشود که چندی قبل عمران خان نخست وزیر پاکستان به خبرنگاران گفته بود که پافشاری حکومت افغانستان برای گفت‌وگوهای مستقیم با طالبان، مانع پیشرفت در مذاکرات صلح شده است و مذاکرات صلح زمانی به موفقیت خواهد رسید که یک حکومت موقت در افغانستان ایجاد شود.

تشکیل حکومت موقت راه حل مشکل افغانستان نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد