تشکیل-شورای-هماهنگی-با-حضور-کرزی،-حکمتیار-و-عبدالله

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان اعلام کرد که یک "شورای هماهنگی" با هدف صلح و انتقال مسالمت‌آمیز قدرت تشکیل شده است.

به گزارش افغان نیوز: حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان اعلام کرد که یک "شورای هماهنگی" با هدف صلح و انتقال مسالمت‌آمیز قدرت تشکیل شده است.

امروز بعد از ظهر  عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی هم با نشر ویدیویی در فیسبوک خود از آقای غنی با عنوان "رئیس جمهور پیشین" یاد کرد و گفت از کشور خارج شده است.

او در این ویدیو گفته است که از نیروهای امنیتی کشور می‌خواهد که در "تامین امنیت همکاری" کنند.

آقای عبدالله همچنین از طالبان خواست که "بدون وارد شدن" به شهر مجال بدهند که "خدای نخواسته" تغییر وضعیت باعث برهم خوردن اوضاع امنیتی و تلفات و خسارت به مردم نشود.

وی در پایان سخنان خود افزوده است که (محمد اشرف غنی) "رئیس جمهور پیشین افغانستان، افغانستان را ترک کرد و کشور و ملت را در این حالت قرار داد."

از سوی دیگر و در پی خروج آقای غنی و تعدادی دیگر از مقامات مسئول از افغانستان، آقای عبدالله عبدالله رئیس شواری عالی مصالحه ملی، گلبدین حکمتیار رئیس حزب اسلامی  و حامد کرزی رئیس جمهور پیشین کشور، یک شواری هماهنگی با هدف صلح و انتقال مسالمت آمیز قدرت تشکیل داد‌ه‌اند.

گزارش‌ها حاکیست که این شورا از نیروهای امنیتی حکومت و نیروهای امنیتی تحریک اسلامی طالبان میخواهد با حفظ خویشتنداری جلو درگیری‌ها، هرج و مرج و تحریکات افراد غیرمسئول و غیرمرتبط را قاطعانه بگیرند.

تشکیل شورای هماهنگی با حضور کرزی، حکمتیار و عبدالله

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد