تشکیل-کمیته-مشترک-برای-بررسی-قتل-افسر-پاکستانی

یکی از مقامات اسلام آباد اعلام کرده که برای تحقیق در مورد کشته شدن طاهر خان داور افسر پولیس خیبر پختونخواه، یک کمیته مشترک تحقیقاتی تشکیل شده‌ است.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه دفتر عامر علی احمد، افسر بلند رتبه اسلام آباد که دیروز شنبه نشر شد آمده‌است؛ برای تحقیق در مورد کشته شدن طاهر خان داور افسر پولیس خیبر پختونخواه، یک کمیته مشترک تحقیقاتی تشکیل شده‌ که در آن ۱۷ نفر از نمایندگان ادارات پولیس و استخبارات سهم دارند.

این درحالی است که اعضای خانواده طاهر خان داور، اعلان اخیر رئیس پولیس اسلام آباد را رد کردند.

احمد الدین داور برادر مقتول دیروز به رادیو آزادی گفت که در این مورد باید یک گروه مستقل جهانی تحقیق نماید زیرا در این قضیه نام دو کشور مطرح می‌باشد.

او افزود: "این تحقیقات را باید کسانی انجام بدهند که بی‌طرف استند. یعنی نه کسی از پاکستان در آن باشد و نه از افغانستان. نتیجه این تحقیقات باید معلوم شود."

طاهر خان داور افسر پولیس در ۲۷ اکتوبر در اسلام آباد مفقود شد و در ۱۳ نومبر جسد وی در منطقه دور بابای ولایت ننگرهار در ۱۰۰ متری یک پوسته سرحدی پاکستان پیدا شد.

فضل خان سخنگوی جنبش تحفظ پشتون‌ها به رادیو آزادی گفت که کار کمیسیون‌های حکومت پاکستان در این باره برای آن‌ها قابل باور نیست.

این درحالی است که حیات الله حیات، والی ننگرهار به رادیو آزادی گفت که جسد طاهر داور در جوار خط دیورند در صد متری پوسته نظامی پاکستان یافت شده‌است.

وی افزود؛ "ما این موضوع را شدیداً محکوم می‌کنیم و اطمینان می‌دهیم که در خاک افغانستان در این‌گونه قتل های مرموز هرگز نه مردم افغانستان دست دارند و نه هم دولت جمهوری اسلامی افغانستان."

 

تشکیل کمیته مشترک برای بررسی قتل افسر پاکستانی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد