تصمیم-عادلانه-در-مورد-آموزش-دختران-گرفته-شود

مجمع علما و منتفذین تشیع افغانستان از امارت اسلامی میخواهند که درباره سرنوشت آموزش و پرورش دختران کشور باید تصمیم عادلانه و عاقلانه گرفته شود.

به گزارش افغان نیوز؛ مجمع علما و منتفذین تشیع افغانستان طی نشست خبری می‌گویند که امارت اسلامی در تصامیم بزرگ و ملی باید با علما و منتفذین کشور مشوره نمایند تا راه درست با رایزنی جمعی حاصل گردد.

سید حسن فاضل‌زاده، رییس مجمع علما و متنفذین تشیع افغانستان در این نشست خبری گفت که امارت اسلامی باید برای بازگشایی مکاتب، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به روی دختران تلاش نماید و ابهامات که در این رابطه ایجاد گردیده وضاحت بخشند.

فاضل‌زاده افزود که امارت اسلامی باید در جهت فراگیری علم و دانش جوانان و نوجوانان پسر و دختر کارشان را تسریع نموده و در این مسیر شفافیت سازی نمایند تا کشوری با علم و دانش داشته باشیم.

محمد حسن احمدی، عضو مجمع علما و متنفذین تشیع افغانستان می‌گوید که اسلام نقش بانوان را در تاریخ بسیار مهم دانسته و برایشان جایگاه عظیمی را قایل شده است.

احمدی تاکید کرد که زنان میتواند در علوم عصری مهارت داشته و نقشهای کلیدی را در پستهای دولتی ایفا نمایند.

محمد حسین عارفی، یکی دیگر از اعضای مجمع علما و متنفذین تشیع افغانستان در این نشست خبری از امارت اسلامی خواستار تشکیل حکومت همه شمول شده و گفت که امارت اسلامی در قسمت حکومت فراگیر باید تلاش نماید تا تمام اقشار مختلف کشور در حکومت داری و در سرنوشت کشور سهیم باشند.

این در حالی است که هفته پیش امارت اسلامی طی فرمانی تمام دانشگاه‌های دولتی، خصوصی و مراکز آموزشی را بر روی دختران مسدود کرد. این تصمیم با واکنش‌های داخلی و بیرونی مواجه شد. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

تصمیم عادلانه در مورد آموزش دختران گرفته شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد