تصمیم-لغو-انتخابات-کابل-تا-اکنون-پا-برجاست

​​​​​​​کمیسیون شکایات انتخاباتی می‌گوید در صورت که شفافیت انتخابات در حوزه کابل تامین نگردد، فیصله این نهاد در پیوند به لغو انتخابات کابل تا هنوز پا برجاست و ممکن یکی از گزینه های آنان همین فیصله باشد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: علی رضا روحانی سخنگو و کمیشنر کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید که با در نظرداشت زمان کمیسیون مستقل انتخابات دیگر فرصت ندارد و باید اسناد و شواهدی در پیوند به تقلب‌های انتخابات کابل را برای آنان واگذار کند.

او افزود: "در پیوند به انتخابات کابل تصمیم گذاشته ما هنوز در حالت تعلیق قرار دارد و از آن هنوز عقب نشینی نکرده ایم و پس از آنکه تمامی شکایات بررسی و به آنان رسیده‌گی شود ما فیصله نهایی ما را اعلام خواهیم کرد، طبعاً در صورتیکه مشکلات وجود داشته باشد، ممککن فیصله قبلی یکی از گزینه های ما باشد."

با این همه کمیسیون مستقل انتخابات تا کنون نتایج نهایی ۱۸ ولایت را اعلام کرده است ، اما کمیسیون شکایات انتخاباتی میگوید، تا کنون آن اسناد و شواهد که لازم است از سوی کمیسیون مستقل انتخابات برای آنان فرستاده نشده است. این کمیسیون میگوید اگر شفافیت تامین نشود و آرای سیاه و سفید از هم جدا نگردد فیصله آنان در پیوند به لغو انتخابات کابل پا برجا خواهد بود.

با این همه، اعلام نتایج نخستین و نهایی انتخابات کابل از سوی کمیسیون مستقل انتخابات، شکایات واکنش‌های را به همراه شده است.

نامزدان معترض به شمول کابل در شماری دیگری از ولایات نیز با انتقاد از کمیسیون مستقل انتخابات کمیشنران این کمیسیون را به معامله گری و گرفتن پول متهم میکنند و خواستار برگزاری انتخابات برای بار دوم در کابل استند، اما کمیسیون مستقل انتخابات این اتهام ها را رد میکند.

با این همه، کمیسیون مستقل انتخابات میگوید، تمامی آن اسناد در پیوند به تخلف و تقلب های انتخابات کابل را برای کمیسیون شکایات واگذار کرده اند.

ذبیح الله سادات معاون سخنگوی این کمیسیون روز جمعه به رادیو آزادی گفته است: "در حال حاضر باطل سازی تمامی آرای کابل ممکن نیست حالا مسئولیت کمیسیون شکایات این است که به تمامی شکایات رسیده‌گی کند و حق را به حق دار بپسارد."

در کنار واکنش احزاب و جریان های سیاسی، ناظران انتخاباتی نیز کمیسیون مستقل انتخابات را به ناتوانی در پیشبرد روند انتخابات و مدیریت نادرست متهم می‌کنند.

تصمیم لغو انتخابات کابل تا اکنون پا برجاست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد