تصمیم-نهایی-در-مورد-صلح-از-سوی-مردم-گرفته-می-شود

وزیر خارجه ایران در دیدار با رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح کشور گفته است که نظر نهایی در تمام امور را مردم افغانستان اعلام می کنند.

به گزارش افغان نیوز: دفتر مطبوعاتی شورای عالی صلح با نشر خبرنامه ای گفته است، محمد عمر داودزى كه به منظور جلب همكاری های عملی و هماهنگی های بيشتر در پيوند به روند صلح به ايران رفته، با جواد ظريف وزير دیدار کرده است.

در این دیدار، وزیر خارجه ايران با تاكيد بر اهمیت صلح و ثبات در افغانستان، گفته است: “ما همواره اعتقاد داریم که نظر نهایی در تمام امور را مردم افغانستان اعلام می کنند و به همین علت دولت افغانستان به عنوان نماینده مردم آن کشور تصمیم گیرنده است و ایران نیز همواره بدنبال کمک به دولت و ملت افغانستان است”.

محمد عمر داودزى نیز در این دیدار، نقش كشور های منطقه، به ويژه ايران را در پروسه صلح كشور مهم عنوان نموده و بر هماهنگی های بيشتر در اين زمينه تاكيد کرده است.

آقای داودزی، با عباس عراقچی معاون سياسی وزارت خارجه ايران نیز ديدار کرده و روی برخی از موضوعات گفت‌وگو کرده است.

قرار است آقای داودزی امروز یک‌شنبه(۲۶ حوت) در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه ایران سخنرانی کند و هم‌چنان دیداری با نمایندگان جامعه مهاجرین داشته باشد.

محمدعمر داودزی، رئیس دبیرخانه‌ی شورای عالی صلح صبح روز گذشته (شنبه ۲۵ حوت) برای دیدار و گفت‌وگو با مقام‌های ایرانی در مورد روند صلح افغانستان، به تهران رفته بود.

این در حالی است که چند ماه قبل، معاون وزیر خارجه ایران با نمایندگان طالبان در تهران دیدار و در مورد روند صلح افغانستان گفت‌وگو کرده بود.

از سوی هم، زلمی‌ خلیل‌زاد نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان تا حالا پنج بار با طالبان دیدار کرده است و چهار روز قبل نیز پنجمین دور مذاکرات میان دو طرف پس از شانزده روز در دوحه پایتخت قطر پایان یافت.

تصمیم نهایی در مورد صلح از سوی مردم گرفته می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد