تضرع-ارگ-در-برابر-حملات-خونین-طالبان

ارگ ریاست جمهوری در پیوند به حملات تروریستی در ولایت‌های کابل و هلمند اعلام نموده که طالبان باید از جنگ نامشروع شان دست بردارند و خواست مردم و جامعه بین المللی را برای تامین آتش بس دایمی، بپذیرند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ آمده است که با تاسف فراوان، دشمنان افغانستان صبح امروز با حمله تروریستی بر حاجی خان محمد وردک نمایندۀ مردم کابل در ولسی جرگه، شماری از هموطنان ما را شهید و به شمول حاجی خان، تعدادی از آنان را مجروح ساختند.

رئیس جمهور غنی ضمن محکوم نمودن شدید حملات تروریستی و انفجارات اخیر در کابل، بلخ، ننگرهار، هلمند و سمنگان، گفت که طالبان از جنگ نامشروع شان بر ضد مردم افغانستان و آسیب رسانیدن به تاسیسات عام المنفعه دست بردارند و خواست مردم، حکومت و جامعه بین المللی را برای آتش بس دایمی و صلح پایدار، بپذیرند.

وی خاطرنشان کرد که حملات تروریستی بالای اهداف و تاسیسات ملکی، پروسه جاری صلح، فرصت ها و امید مردم را آسیب می رساند. اگر طالبان و سایر گروه های تروریستی از تداوم جنگ و افغان کشی دست بر ندارند، نزد خداوند(ج) و ملت افغانستان پاسخگوی اعمال شنیع شان خواهند بود.

آقای غنی ضمن تسلیت و همدردی با خانواده های قربانیان رویدادهای متذکره، برای وکیل خان محمد وردک و سایر مجروحین صحتمندی کامل آرزو نموده و به ارگان های مربوطه بخاطر رسیدگی به خانواده های قربانیان و شناسایی عاملین رویدادهای تروریستی و مجازات آنان، هدایات لازم صادر کرد.

این درحالی است که وزارت امور داخله کشور با نشر اعلامیه گفته است که تروریستان امروز یک‌شنبه(30، قوس) با انجام یک حملهٔ تروریستی در مربوطات حوزه ۵ شهر کابل دست به جنایت زدند.

اعلامیه افزوده است که کودکان، زنان و کهن‌سالان شامل مجروحین این رویداد می‌باشند و به خانه‌های اطراف رویداد متذکره خسارات هنگفت وارد گردیده است. همچنان هشت تن از هموطنان ما شهید و بیش ۱۵ تن به شمول خان محمد وردک عضو پارلمان مجروح گردیدند.

در همین حال، وزارت دفاع ملی کشور نیز اعلام نموده که یک «انتحارکننده» سوار بر موتر پر از مواد انفجاری پیش از رسیدن به هدف در ولسوالی ناوه ولایت هلمند، از بین برده شد.

اعلامیه افزوده است که این فرد انتحاری قصد داشت بر پاسگاه نیروهای ارتش در منطقه مومن‌خان ولسوالی ناوه حمله کند.

وزارت دفاع توضیح داده است که نیروهای ارتش پیش از رسیدن موتر انفجاری به این پاسگاه، آن را شناسایی و هدف قرار داده‌اند. در این انفجار دو تن از نیروهای ارتش زخمی شده‌اند.

تضرع ارگ در برابر حملات خونین طالبان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد