۳۰-درصد-شفاخانه‌های-کویته-در-خدمت-تروریستان-قرار-دارند

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که سی درصد تمام بستر های شفاخانه‌ها در کویته پاکستان پر از زخمی‌های تروریستانی است که به تداوی آنجا می‌روند و آنهایی که مهمتر اند به کراچی انتقال می‌گردند.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، امروز چهارشنبه(۳، جدی) به سلسله نشست‌های "شش و نیم صبح" در صفحه رسمی فسبوک‌اش نوشته است که در بمب‌های خود ساز از مواد صنعتی کم و بخش عمده آن از امونیم نایتریت کار گرفته می‌شود که بازهم منبع صدورآن پاکستان است. 
وی می‌افزاید: امونیم نایتریت نوعی از کود کیمیاوی است که ده‌ها سال است از اقلام ممنوعه در افغانستان به حساب می‌آید. جز پاکستان همسایه‌های دیگر ما این مواد را به افغانستان نمی‌فرستند. 
به گفته صالح؛ در مذاکرات ما با پاکستان ها منع قرار دادن صدور این مواد را به افغانستان به کرات یاد کرده ایم. متاسفانه در سال ۲۰۲۰ بین پانزده الی بیست هزار تن امونیم نایتریت از طرق مختلف در اختیار طالبان قرار داده شد که از هر تن آن می‌شود الی ۵۰ تا بمب ساخت. 
صالح از کسانیکه ویدیوی بازدید ملابرادر از یک شفاخانه در کراچی را نشر کردند، سپاس نموده و گفته است که طور اوسط سی درصد تمام بستر های شفاخانه‌ها در کویته پر از زخمی های تروریستانی است که به تداوی آنجا می‌روند و آنهایی که مهمتر اند به کراچی انتقال می‌گردند.
وی می‌گوید که مردم اکنون ثبوت غیر قابل انکار آنرا در اختیار دارند.  تشریح پهنای این مشکل به معنای ابراز عجز از مبارزه و ایستاده گی نیست. در جریان باشید و آنهایی که وطن را دوست دارند و دشمن را می شناسند، درین مبارزه سهیم می‌شوند. 
صالح مدعی است که طالبان دیروز با گذاشتن بمب مقناطیسی  دو نفر داکتر را شهید و دوتن دیگر را زخمی ساختند که اسم هایشان درین اعلامیه درج است. 
معاون اول ریاست جمهوری گفت: انتحار، بمب‌گذاری، سربریدن افراد ملکی برخورد غیر انسانی با اسیر جنگی، ویران سازی زیرساخت های اقتصادی، از داده های طالب به ملت افغانستان است. 
آقای صالح می‌افزاید: گروه‌های دیگر که به اسم‌های مختلف گاهی مسوولیت کشتار ها را به عهده می‌گیرند نیز از بستر عملیاتی طالب استفاده می نمایند، زیرا ایتلاف تاکتیکی و عملیاتی میان طالب و داعش واضح است و این موضوع را با تمام ثبوت آن در اختیار متحدین غربی خویش و ملل متحد قرار داده ایم.

۳۰ درصد شفاخانه‌های کویته در خدمت تروریستان قرار دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد