تظاهرات-شمال-با-ورود-دوستم-به-کابل-پایان-یافت

معترضان در ولایت های فاریاب، جوزجان، سمنگان، سرپل، بلخ، بدخشان و بادغیس پس بیست روز تظاهرات، با ورود جنرال دوستم به کابل، دست از اعتراض برداشتند و به خانه های شان رفتند.

به گزارش افغان نیوز: شماری از مقامات محلی ولایت های شمال کشور به خبرنگار افغان نیوز می گویند که معترضان به  دستور جنرال دوستم به اعتراضان شان پایان داده اند.

عبدالاحد ایلبیک عضو شورای ولایتی فاریاب تصریح می کند که معترضان با دو خواست" برگشت جنرال دوستم به کشور و رهای نظام الدین قیصاری" به رسم اعتراض به جاده ها ریختند و حکومت را متهم به سلطه طلبی ها و انحصار قدرت نمودند.

آقای ایلبیک علاوه کرد؛ اکنون با برگشت جنرال دوستم یکی از خواسته های معترضان برآورده شده است و مردم بنا به وعده معاون اول ریاست جمهوری منتظر رهای قوماندان قیصاری هستند.

وی اظهار داشت که معاون اول ریاست جمهوری به معترضان شمال وعده رهایی قیصاری را تا دو روز دیگر داد و مردم به دلیل اعتماد و علاقه ای که به جنرال دوستم دارند از این فرمان پیروی و تظاهرات شان را متوقف کردند.

این عضوی شورای ولایتی فاریاب تاکید کرد؛ در صورتی که نظام الدین قیصاری رها نشود و حکومت بخواهد دوباره به چشم مردم خاک بزند باز هم همین مردم به جاده ها خواهند ریخت و شعار دادخواهی بلند خواهند نمود.

در همین حال عبدالقادر مالیه عضو شورای ولایتی جوزجان نیز از پایان اعتراضات بیست روزه مردم این ولایت خبر داده و گفت که تمامی بنادر تجارتی و ادارات دولتی در تمامی ولایات شمال باز شده و شهر ها روند عادی را به خود گرفته است.

این درحالی است که جنرال دوستم در میان هوادارانش گفت؛ هدایت ما به مردم شمال این است که تمام راه را باز کنند، زیرا من با رئیس جمهور صحبت می‌کنم و مشکلات را حل می‌کنم، اگر حل نتوانستم پس به ترکیه می‌روم.

تظاهرات شمال با ورود دوستم به کابل پایان یافت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد