تظاهرات-طرفداران-جنبش-روشنایی-در-برابر-مقر-برگزاری-کنفرانس-بروکسل

افغان‌های معترض به عملکرد حکومت وحدت ملی در حال آماده شدن برای آغاز تظاهرات مقابل مقر برگزاری کنفرانس بروکسل هستند. امروز کشور ها و سازمان های کمک کننده برای افغانستان در بروکسل گرد هم آمده اند تا در مورد ادامه کمک هایشان برای افغانستان تصمیم گیری نمایند.

به گزارش آژانس افغان خبر، کنفرانس بروکسل برای ادامه کمک ها به افغانستان با حضور ۷۰ کشور و ۳۰ سازمان بین‌المللی در حالی دایر میشود که افغانهای معترض از سراسر اروپا عازم بروکسل شده اند.

این پناهندگان قرار است در اعتراض به تبعیض‌های قومی، نژادی و نحوه تخصیص ناعادلانه کمکها در ولایت‌های مختلف کشور در مقابل مقر نشست بروکسل تظاهرات برگزار کنند.

یکی از معترضان حاضر در تظاهرات به خبرنگاران می گوید: "ما از رییس جمهور کشور مان می‌خواهیم که همه مردم کشور را به یک چشم بنگرد و تمامی کمک‌های جامعه جهانی را برای انکشاف و توسعه همه ولایات مصرف کند."

این در حالی است که برخی از مقامات کشورهای کمک کننده و همچنین مسئول ارشد اتحادیه اروپا در امور توسعه و همکاری بین المللی گفته بودند که ادامه کمک‌ها به دولت افغانستان مشروط به مبارزه با فساد، ایجاد اصلاحات و پیشرفت در بخش‌های کلیدی این کشور است.

پیش از این نیز جنبش روشنایی با برگزاری تظاهرات علیه رهبران حکومت وحدت ملی در کابل و اعتراض به تغییر مسیر انتقال برق توتاپ خواستار تامین عدالت در مناطق مرکزی کشور شده بودند.

بیشترین معترضان که در مقابل کنفرانس بروکسل گردهم آمده اند از کشورهای انگلیس، ایتالیا، آلمان، دانمارک، ناوری و هالند به بلجیم آمده اند.

چندی قبل نیز پناهجویان افغان در اعتراض به تصمیم رهبران حکومت وحدت ملی مبنی بر پذیرش مهاجران اخراجی در شهرهای مختلف آلمان تظاهرات برگزار کرده بودند.

تظاهرات طرفداران جنبش روشنایی در برابر مقر برگزاری کنفرانس بروکسل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد