تظاهرات-کنندگان-توتاپ-کجا-شد،-بامیان-تباه-شد

تعدادی کثیری از باشندگان ولایت بامیان پیش از آمدن رییس جمهور غنی به این ولایت با شعار های همچون" انحراف توتاپ، غنی نیا به بامیان اول برو ارزگان" دست به تظاهرات زدند و خواستار عدالت شدند.

به گزارش افغان نیوز: باشندگان بامیان پیش از آمدن اشرف غنی، رییس جمهور کشور به این ولایت دست به تظاهرات زده و اکنون اعتراض شان با فریاد کشیدن چنین شعار ها ادامه دارد:

غنی نیا به بامیان اول برو ارزگان.

می ایستیم، می میریم

انحراف توتاپ، عدالت عدالت

صدای شهر بودا؛ عدالت عدالت

ندای نسل آگاه؛ عدالت عدالت

فریاد مردم ما؛ عدالت عدالت

توتاپ کجا شد؛ بامیان تباه شد

جاغوری و مالستان

ارزگان به خون تپیده

این درحالی است که محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور و سرور دانش معاون دوم آن با ورود به ولایت بامیان،‌ ابتدا در منطقه دشت اژدر رفت و در آنجا سنگ تهداب سه پروژه مهم برق رسانی را گذاشت که شامل ساخت سب استیشن 220/20 کیلوولت، تمدید لین انتقالی 220 کیلوولت از دوشی الی بامیان و ساخت شبکه توزیع برق برای 20 هزار مشترک در ولایت بامیان می‌باشند.

آقای غنی گفت که با تکمیل این پروژه‌ها، بامیان که همیشه مظهر روشنایی بوده، این بار خانه‌های مردم آن، روشن می‌شوند.

آقای غنی در جریان این سفر به رئیس ستاد ارتش دستور داد تا در زمینه تأمین امنیت راه‌های منتهی به بامیان توجه جدی نماید. وی همچنان تاکید کرد که شهروندان بامیان و تاجران آن باید در مسیر رفت و آمد، مصئون باشند.

محمداشرف غنی افزود که مسیر سالنگ به‌خاطر بازسازی مسدود خواهد شد و راه بدیل، مسیر دوشی – بامیان و پروان – بامیان خواهند بود، از این جهت امنیت این شاهراه‌ها از اهمیت خاص برخوردار اند.

تظاهرات کنندگان: توتاپ کجا شد، بامیان تباه شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد