تعداد-رای‌دهندگان-در-ولایت-فراه-هنوز-مشخص-نیست

شماری از اعضای شورای ولایتی فراه با ابراز نگرانی می گویند که میزان مشارکت مردم این ولایت در انتخابات ریاست جمهوری به دلیل قطع شبکه های مخابراتی تا کنون مشخص نیست.

به گزارش افغان نیوز: داد الله قانع عضو شورای ولایتی فراه امروز( دوشنبه، ۸، میزان ) در یک گفتگوی تلفنی با خبرنگار افغان نیوز گفت که با گذشت دو روز از انتخابات ریاست جمهوری، هنوز مقام های این ولایت نتوانسته اند که با کارمندان کمیسیون در سطح ولسوالی ها ارتباطی برقرار کنند.

آقای قانع عامل اصلی عدم ارتباطات را با اعضای کارمندان کمیسیون قطع آنتن های مخابراتی عنوان کرده، گفت که به همین دلیل تاکنون میزان اشتراک مردم در انتخابات و مراکز مسدود شده نیز مشخص نیست؛ اما براساس معلومات، بیش از ۵۰ مراکز باز بوده و ولسوالی های باکوا و گلستان به دلیل تهدید های بلند امنیتی، مسدود بوده اند.

وی افزود: هراس افگنان طالب به منظور مختل ساختن روند انتخابات، شبکه های مخابراتی را تهدید کرده و همچنان یک موشک را به سطح شهر پرتاب کردند که خوش بختانه تلفاتی در پی نداشت اما شمار زیادی از مردم به همین دلیل نتوانستند از حق طبیعی شان استفاده کنند.

آقای قانع بیان کرد:  طالبان تحرکات شان را داشتند اما نیروهای امنیتی و دفاعی کشور حملات  این گروه را دفع کردند و نگذاشتند که باعث مختل سازی روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری شوند.

از سوی هم، شاه محمود نعیمی عضو دیگر شورای ولایتی فراه نیز می گوید: تهدید های بلند امنیتی و عدم اعتماد مردم نسبت به پروسه انتخابات از دلایل کمرنگ بودن مشارکت رای دهندگان در روز انتخابات بود.

نعیمی در اخیر خاطر نشان کرد که از ۲۲۴ مراکز رای دهی تنها ۶۳ مرکز آن در سطح شهر و ولسوالی ها در روز انتخابات باز بوده٬ اما رئیس دفتر کمیسیون مستقل انتخابات فراه نیز تاکنون نتوانسته است که با کارمندانش در سطح ولسوالی های این ولایت ارتباط برقرار کند.

با این همه چالش ها، اعضای کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان امروز در یک نشست خبری، آمار سطح مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری به تفکیک ولایت ها به جز بدخشان، تخار، فاریاب، فراه و کندز را اعلام کردند.

براساس این آما،٬ در ۳۷۳۶ مرکز رای دهی از مجموع ۵۳۷۳ مرکز اخذ رای، تعداد دو میلیون و ۱۶۶ هزارو ۴۳۶ افغان رای شان را به صندوق ها انداخته اند. اعضای کمیسیون انتخابات تاکید کرده اند که این آمار تخمینی قابل تغییر بوده و تا فردا مجموع کل آراء اعلام خواهد شد.

این در حالی است که مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات گفته اند که قرار است نتایج انتخابات ریاست جمهوری تا سه هفته دیگر از سوی این کمیسیون اعلام شود.

تعداد رای‌دهندگان در ولایت فراه هنوز مشخص نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد