تعمیر-۲۷۰۰-مکتب-در-سال-جاری-تکمیل-می-شود

رییس جمهور غنی در مراسم آغاز سال تعلیمی ۱۳۹۸ وعده سپرد که در جریان سال روان ۲۷۰۰ تعمیر مکاتب تکمیل می شود و برای مکاتب باقی مانده، منابع را فراهم خواهم کرد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور امروز دو شنبه(5، حمل) در مراسم آغاز سال تعلیمی ۱۳۹۸ گفت که من سال گذشته در مورد اعمار ساختمان برای شش هزار مکتب یادآوری کرده بودم. در این برنامه بزرگ که از نگاه حجم در تاریخ معارف افغانستان بی نظیر است، یک اندازه چالش های غیرمترقبه به وجود آمد، اما مشکلات تا حد زیادی حل شده و اکنون به شما هموطنان عزیزم گفته می توانم که کار اعمار ۱۲۰۰ مکتب ادامه دارد و در مجموع در سال جاری پول برای اعمار ۲۷۰۰ مکتب تهیه و اختصاص داده شده است.

به این ترتیب در جریان سال روان ۲۷۰۰ تعمیر مکاتب تکمیل می شود و برای مکاتب باقی مانده در سال روان، منابع را فراهم خواهیم کرد. واضح است که فراهم نمودن بودجه و امکانات برای اعمار ۶۰۰۰ مکتب کار آسانی نیست، اما جای شکر است که برای رسیدن به این هدف در سال ۱۳۹۷ گام های اساسی برداشتیم و اکنون مرحله تحقق کامل آن فرا رسیده است.

در همین حال، میرویس بلخی، سرپرست وزارت معارف نیز امروز دوشنبه(۵ حمل) در مراسم نواختن زنگ مکتب گفت که کار روی ۳٫۷ میلیون کودک آغاز شده و تلاش ها جریان دارد که تا پایان دهه معارف، هیچ کودکی بیرون از مکتب نباشد.

این درحالی است که رییس جمهور غنی، پارسال در هنگام نواختن زنگ مکتب در چهارم حمل، وعده سپرده بود که شش هزار مکتب در دو سال آینده، ساخته خواهد شد. اکنون، یک سال از زمان این وعده گذشته است، اما مسوولان وزارت معارف می‌گویند که تنها ۱۰۰ باب مکتب شامل این طرح، ساخته و به بهره‌برداری سپرده شده است.

تعمیر ۲۷۰۰ مکتب در سال جاری تکمیل می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد