تعیین-بیشتر-از-هفت-هزار-مرکز-رایدهی-با-استفاده-از-تکنولوژی-ادامه-دارد

مقام‌های کمیسیون مستقل انتخابات می‌گویند که کار ارزیابی مراکز رای‌دهی در ۸۶ فیصد واحدهای اداری تکمیل شده و طبق برنامه، تعیین مجدد بیشتر از هفت هزار مرکز رای‌دهی با استفاده از تکنالوژی ادامه دارد.

به گزارش افغان نیوز: امام محمد وریماچ، رییس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات روز چهارشنبه (8 - سنبله) در نشست خبری گفت است که از ۴۱۸ واحد اداری در ۳۶۰ واحد اداری (۸۶٪) کار ارزیابی مراکز رای‌دهی انجام شده است.

آقای وریماچ افزود، در ۲۵ واحد اداری (۶٪) که مشمول ولسوالی‌های وسیع و دارای جغرافیای مغلق می‌باشد، کار انتقال معلومات جریان دارد.

وی خاطر نشان ساخت که کار انتقال معلومات در این واحدهای اداری روز پنج‌شنبه (9 -  سنبله) تکمیل می‌شود. در ۳۳ واحد اداری (۸٪) که به تهدیدات بلند امنیتی مواجه است، کار ارزیابی مراکز رای‌دهی انجام نشده «ولی کار برای مساعد ساختن زمینه‌ی ارزیابی جریان دارد.»

وریماچ گفت، ارزیابی مراکز رای‌دهی با استفاده از تبلیت‌های که قابلیت اخذ جی پی اس یا معلومات جغرافیایی را داشت توسط ۱۰۰۰ کارمند آغاز و برای مدت ۴۵ روز جریان دارد.

کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید تبلیتها طوری طراحی شده‌اند که به‌صورت آنلاین و آفلاین کار میکنند. تبلیت‌های که در ساحه‌ی انترنت قرار ندارند، به مجرد وصل شدن به انترنت معلومات را به‌صورت خودکار به دیتابیس دفتر مرکزی انتقال می‌دهند.

در خبرنامه‌ی کمیسیون مستقل انتخابات آمده که این نهاد به همکاری مردم محل، مراکز رای‌دهی را با در نظرداشت نفوس، موقعیت جغرافیایی، سطح اشتراک مردم در سایر انتخابات‌ها و سایر معیارها ارزیابی و مجدداً تعیین کرد.

همچنان در این خبرنامه آمده است که تکنالوژی این فرصت را به کمیسیون داده تا در وقت کم معلومات مؤثق و همه‌جانبه را جمع‌آوری و وارد سیستم کند.

به گفته‌ی این نهاد، اولین بار است که تکنالوژی تبلیت به پیمانه‌ی وسیع در سطح کشور مورد استفاده قرار گرفته و نتایج قناعت بخش نیز به‌دست آمده است.

مقام‌ها در کمیسیون مستقل انتخابات میگویند که قرار است نتایج ارزیابی مراکز رای‌دهی پس از بررسی دقیق و همه جانبه‌ی کمیسیون، نهایی شود. فهرست مراکز مذکور بعد از تصویب، در دسترس مردم افغانستان قرار می‌گیرد.

تعیین بیشتر از هفت هزار مرکز رایدهی با استفاده از تکنولوژی ادامه دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد