تعیین-محمود-کرزی-به‌حیث-سرپرست-وزارت-شهرسازی

محمود کرزی، برادر رئیس جمهوری پیشین افغانستان به عنوان سرپرست و نامزد وزیر وزارت شهرسازی و مسکن تعیین شده است.

به گزارش افغان نیوز: اداره امور ریاست جمهوری افغانستان اعلام نموده که محمود کرزی به عنوان سرپرست و نامزد وزیر وزارت شهرسازی و مسکن تعیین شده است.

پس از توافق اشرف غنی و عبدالله، این دومین عضو کابینه است که معرفی می‌شود. دو روز قبل، رییس جمهور غنی در فرمان جداگانه، احمد جواد عثمانی را به عنوان سرپرست و نامزد وزیر وزارت صحت افغانستان معرفی کرد.

تعیین محمود کرزی به عنوان سرپرست وزارت شهرسازی واکنش‌های زیادی را در شبک‌های اجتماعی برانگیخته است. شماری او را «فردی متهم به فساد» و ناشایسته و برخی دیگر او را برای رهبری این وزارتخانه "غیر مسلکی" عنوان کرده‌اند.

محمود کرزی ۶۳ سال سن دارد و برادر بزرگ حامد کرزی، رئیس جمهوری پیشین افغانستان است. او سال‌های پیش از سقوط طالبان در آمریکا بود و تابعیت آمریکایی دارد. اما بعد از سقوط طالبان به افغانستان بازگشت و سرگرم کار در عرصه‌های اقتصادی شد.

محمود کرزی بازرگان و در گذشته یکی از سهامداران کابل بانک نیز بود. او متهم به اختلاس و سوء‌استفاده از قرضه‌های غیر قانونی این بانک و عدم پرداخت بدهی‌اش شده بود.

آقای کرزی اما بارها این اتهامات را تکذیب کرد و تاکید کرد که تمامی وام‌های خود را دوباره پرداخته است. پرونده جدید دادستانی نیویورک علیه برادر بزرگ کرزی بحران کابل بانک بر سر چه بود؟ پرونده فساد مالی کابل‌بانک به سال ۲۰۱۰ برمی گردد که شرکای اصلی آن مقدار قابل ملاحظه‌ از سپرده های مالی مردم را به عنوان قرضه گرفته بودند و مسترد نکرده بودند که در نتیجه این بانک به دلیل اختلاس صدها میلیون دلار ورشکست شد.

تعیین محمود کرزی به‌حیث سرپرست وزارت شهرسازی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد