تغییر-مراکز-ثبت-نام-رأی‌دهند‌ه‌گان-ساده-نیست

کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات گفت که در شرایط کنونی، تغییر مراکز ثبت نام رأی‌دهند‌ه‌گان از مکاتب، کار ساده نیست و به پروسه صدمه می‌زند.

به گزارش افغان نیوز: سید حفیظ الله هاشمی، کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات به رادیو آزادی گفت، از این‌که انتخابات در وضعیت جنگ برگزار می‌شود، کمیسیون مجبور است تا در همآهنگی با ارگان‌های امنیتی، تدابیر امنیتی را در مراکز ثبت نام رأی‌دهنده‌گان و توزیع تذکره بلند ببرد.

وی گفت: "دیگر گزینۀ نداریم. تغییر مراکز از مکاتب در شرایط کنونی کار ساده نیست و به پروسه صدمه می‌زند. پس ما مجبوریم تا تأمین امنیت را بیشتر کنیم و با مسئولان امنیتی صحبت نمائیم تا امنیت مراکز ثبت نام برای رأی‌دهی و توزیع تذکره‌ را بیشتر تأمین نمایند."

این کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات افزود، موضوع تأمین امنیت مکاتب از سوی وزارت معارف منحیث مشکل یاد شده، اما رسماً در این مورد طرح وجود ندارد تا روی آن بحث شود.

قابل ذکر است که پیش از این، وزارت معارف افغانستان در زمینه امنیت مکاتب که در آن روند ثبت نام رأی‌دهنده‌گان ادامه دارد، ابراز نگرانی کرده گفته بود که اگر روند ثبت نام رأی‌دهنده‌گان در مکاتب، پروسه تعلیمی را با چالش روبه‌رو کند، آن‌ها در این مورد فیصله خواهند کرد.

تغییر مراکز ثبت نام رأی‌دهند‌ه‌گان ساده نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد