تفرقه‌افگنی-بین-اقوام،-خواست-دشمنان-مردم-افغانستان

معاون دوم ریاست‌جمهوری در دیدار با تعداد کثیری از بزرگان و متنفذین قوم سادات، هرنوع صدای نفرت‌پراگنی و تفرقه‌افگنی بین قوم هزاره و سادات را صدای دشمن دانست.

به گزارش افغان نیوز: محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست‌جمهوری در دیدار با تعداد کثیری از بزرگان، متنفذین، علما و جوانان قوم سادات گفت که سادات در دنیای اسلام، از اخلاف پیامبر(ص)، سلالۀ فاطمه الزهرا و نسل اهل بیت پیامبر هستند.

وی افزود که ما در سطح حکومت، مردم و جامعۀ افغانستان، به سادات احترام خاص داریم و به نقش تاریخی و جایگاه‌شان واقف هستیم. این قوم در ۱۴ قرن، خدمات بزرگی را انجام داده است و از میان آن‌ها شخصیت‌های بزرگی همچون سید جمال الدین افغان که در سطح جهان اسلام و بین‌المللی چهرۀ شناخته شده است و علامه سید اسماعیل بلخی که شخصیت مبارز، سیاستمدار، خطیب توانا و شاعر نام‌دار وطن است، برخاسته اند.

دانش با بیان اینکه دین مقدس اسلام به ارزش‌های فردی انسان تاکید دارد، گفت که تفاوت در رنگ‌ها، زبان‌ها و نژادها، حالت طبیعی بوده و نشان‌دهندۀ خلقت خداوند(ج) می‌باشد.

معاون دوم رئیس‌جمهور تاکید کرد که به اساس قانون اساسی کشور، ملت افغانستان از تمام اقوام کشور تشکیل یافته و این هویت کلان ملی، نباید ما را از وحدت ملی و منافع ملی غافل سازد. وی هرنوع صدای نفرت‌پراگنی و تفرقه‌افگنی بین قوم هزاره و سادات را صدای دشمن دانست.

آقای دانش گفت که در رابطه به پیشنهاد رسمیت‌یافتن قوم سادات در کنار ۱۴ قوم دیگر، من کاملاً نظر موافق دارم و در این مورد هیچ نوع منع قانونی و حقوقی وجود ندارد.

در این دیدار سید اسحق گیلانی در مورد قوم سادات صحبت کرد و گفت که افغانستان مانند یک باغ زیبا است که از گل‌دستۀ بنام افغان ساخته شده و ما بنام افغان افتخار می‌کنیم.

این درحالی است که رییس جمهور غنی در این دیدار خطاب به قوم سادات، گفت که برای شناختن سادات افغانستان بحیث یک قوم، فرمان تقنینی صادر می‌گردد.

تفرقه‌افگنی بین اقوام، خواست دشمنان مردم افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد