تفویض-نشان-دولتی-نمایندۀ-خاص-ملل-متحد-در-افغانستان

رییس جمهور غنی ضمن ملاقات تودیعی نمایندۀ خاص سازمان ملل متحد برای افغانستان، نشان دولتی علامه سید جمال الدین افغان را طی مراسمی به وی تفویض کرد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان شام دیروز ضمن ملاقات تودیعی با تادامیچی یاماموتو نمایندۀ خاص سازمان ملل متحد برای افغانستان، نشان دولتی علامه سید جمال الدین افغان را طی مراسمی در ارگ به وی تفویض کرد.

رییس جمهور غنی از تلاش‌ها و انجام خدمات ارزندۀ تادامیچی یاماموتو منحیث نمایندۀ خاص ملل متحد در افغانستان قدردانی کرده، گفت که شما برای همکاری با حکومت و مردم افغانستان مسئولیت های تان را ادا کرده و یکجا با نظام افغانستان در راستای انکشاف پایدار، حفاظت بیشتر حقوق بشر و تامین صلح و امنیت، کار و تلاش نمودید.

تادامیچی یاماموتو ضمن خرسندی از ماموریت خویش در افغانستان، برای حکومت جدید افغانستان در عرصه های مختلف به ویژه خدمتگزاری به مردم و پیشبرد پروسۀ صلح، آرزوی موفقیت کرد.

این درحالی است که در اعلامیه‌ی هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) که دیروز (شنبه، 2 حمل) منتشر شد، به نقل از یاماموتو آمده است که ریاست یوناما و خدمت به مردم افغانستان در بیش از پنج سال گذشته برای او یک افتخار و امتیاز «نادر» بوده است.

یاماموتو همچنان گفته است که چالش‌ها هنوز هم باقی است، اما او باور کامل دارد که مردم افغانستان با توانایی‌هایی که دارند، می‌توانند بر این چالش‌ها فایق آیند.

وی توانایی‌های مردم افغانستان را تحسین کرده و افزوده است که سازمان ملل در دوره‌ی پیش‌رو «شانه به شانه با مردم افغانستان همراه خواهد بود».

تفویض نشان دولتی نمایندۀ خاص ملل متحد در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد