تقلب-«کام‌ایر»-از-آدرس-خبرنگاران-باید-بررسی-شود

خبرنگاران و فعالین جامعه مدنی خواهان بررسی قضیه شرکت هوایی خصوصی «کام‌ایر» در پیوند به منتقل کردن اقارب شان از آدرس خبرنگاران شدند.

به گزارش افغان نیوز؛ منصور احترزی، خبرنگار، امروز دوشنبه( 5، میزان ) در یک کنفرانس خبری گفت که شماری از افراد و نهادها از نام رسانه‌ها سوء استفاده کرده و اسناد‌های جعلی را برای نزدیکان و خویشاوندان شان درست کرده اند.

آقای اخترزی بیان کرد، در حال حاضر هیچ خبرنگار واقعی به بیرون از کشور انتقال نیافته و کسانی به بیرون از کشور منتقل شدند که اسناد جعلی داشته اند. آنان براساس روابط فامیلی و یا هم در بدل پول اسناد درست کرده اند.

وی افزود: پس از روی کار آمدن امارت اسلامی طالبان، فعالیت بیشتر رسانه‌های داخلی متوقف شده و اکنون کارمندان و خبرنگاران در بی‌سرنوشتی به سر می‌برند. 

این خبرنگار از جامعه جهانی و سازمان ملل خواست که قضیه افرادی را که در هماهنگی با شرکت هوایی خصوصی« کام‌ایر» از آدرس خبرنگاران تقلب کرده‌اند را بررسی کنند.

از سوی هم، فرخنده محبی، خبرنگار گفت: «خبرنگاران در مصونیت نیستند و کشور‌های خارجی باید در برابر بی‌سرنوشتی آنان بی‌تفاوت نباشند. زیرا برخی از کارمندان و خبرنگاران کار های شان را از دست داده اند.

بانو فرخنده اظهارکرد که جفای ننگین در حق کارمندان رسانه‌ای و خبرنگاران صورت گرفته و مسوولان امارت اسلامی طالبان باید این قضیه را به صورت همه جانبه مورد بررسی قرار دهند.

او تاکید داشت؛ مسوولان امارت اسلامی باید چهره های افرادی را که اسناد جعلی در بدل پول درست می‌کنند، مورد شناسایی قرار داده و به پنجه قانون بسپارند.

در همین حال، فروزان خلیل‌یار، خبرنگار با ابراز نگرانی گفت که اگر جلو این گونه افراد متقلب در کشور گرفته نشود و اسناد جعلی درست کنند، خبرنگاران آرام ننشسته و به دادخواهی‌های شان ادامه خواهند داد.

وی از جامعه جهانی خواست تا اسناد و مدارک کسانی که از آدرس خبرنگاران به بیرون از کشور منتقل شده اند را به صورت جدی بررسی کنند.

این درحالی است که شبکه « بلومبرگ» در گزارشی گفته است که شرکت هوایی خصوصی « کام‌ایر » در پرواز های قراردادی با امریکا برای خروج خبرنگاران و امداد گران از افغانستان، 155 تن از اقارب و کارمندان رئیس شرکت را به ابوظبی انتقال داده است.

 

گزارشگر؛ «لطیف یعقوبی»

تقلب «کام‌ایر» از آدرس خبرنگاران باید بررسی شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد