تقلب-سازمان-دهی-شده-در-این-ولایت-رخ-داده-است

شماری از نامزدان انتخابات پارلمانی ولایت کاپیسا در یک کنفرانس خبری گفتند که تقلب سازمان دهی شده در انتخابات پارلمانی در این ولایت رخ داده است که کمیسیون انتخابات نیز در این تقلب دست دارد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: عبدالرزاق نجرابی یکی از نامزدهای انتخابات پارلمانی  ولایت کاپیسا روز پنج شنبه 9 قوس در یک کنفرانس خبری در کابل گفت: انتخابات پارلمانی در ولایت کاپیسا با مشکلات زیاد مواجه بود و تقلب به شکل گسترده صورت گرفت و کمیسیون نتوانست این انتخابات را به گونه شفاف دایر کند که این انتخابات به مراتب بدتر از انتخابات های گذشته بود.

آقای نجرابی بیان داشت: انان اسناد در اختیار دارد که بغضی نامزدها به شکل گسترده تقلب کردند و در بعضی موارد افراد زیر سن به رای دهی اشتراک کردند که کمیسیون انتخابات هیچ اقدام در این رابطه نکرده است.

این نامزدان معترض ولایت کاپیسا از کمیسیون انتخابات می‌خواهند که رای پاک را از رای ناپاک جدا سازد و اگر این عمل از سوی کمیسیون انتخابات صورت نگیرد مردم به نظام انتخاب بی باور خواهند شد. نجرابی تاکید کرد: اگر به خواست نامزدان معترض رسیدگی نگردد آنان به اعتراض مدنی خود ادامه خواهند داد.

شکرالله محمدی یکی دیگر از نامزدان معترض ولایت کاپیسا گفت: انان به اساس قانون انتخابات شکایت خود را با اسناد به کمیسیون سمع شکایات ارائه کرده اند   و انتظار دارند که به شکایت انان رسیدگی شود.

محمدی بیان داشت: اسناد وجود دارد که یک نفر به نفع بعضی نامزدها بیش از ده بار رای داده اند که این جفا به حق مردم و رای مردم است.

وی از رئیس جمهور خواست که نگذارد رای تقلبی سبب راه یابی نامزدان متقلب به خانه ملت گردد و اگر نه انان دست به اعتراض مدنی گسترده می زنند.

این نامزد معترض افزود: اگر به خواست انان رسیدگی نگردد انان ادارات دولتی را در ولایت کاپیسا مسدود می سازند و بعد از ان در کابل آمده خیمه تحصن در کابل برپا می‌کنند.

آنان از کمیسیون انتخابات خواستند که حق را به حقدار برساند و افراد متلقب را باید به نظام عدلی و قضای معرفی کند.

محمدی تاکید کرد: نامزدهای که افراد مسلح غیر مسئول دارند و در انتخابات پارلمانی با استفاده از این قدرت تقلب کرده اند باید از لیست هذف گردد. او افزود: در ولسوالی نجراب افراد زیر سن به انتخابات اشتراک کردند و به نفع نامزد مشخص رای دادند که باید به این قضیه رسیدگی گردد.

در اخیر انان به دولت هشتار دادند که اگر به خواست مشروع انان رسیدگی نگردد و رای تقلبی باطل نشود انان در انتخابات ریاست جمهوری با مردم ولایت کاپیسا اشتراک نمی کنند و انتخابات ریاست جمهوری را تحریم میکنند.

انتخابات پارلمانی افغانستان که به تاریخ 28 میزان سال 1397 دایر گردد از نادر انتخابات های جهان بود که در دو روز برگزار شد و تقلب گسترده در ان نیز صورت گرفت.

 

تقلب سازمان دهی شده در این ولایت رخ داده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد