تقویم-انتخابات-پارلمانی-و-شورای-ولسوالی-اعلام-شد

کمیسیون مستقیل انتخابات تقویم انتخابات پارلمانی و شورای ولسوالی‌ها‌ را اعلام کرد.

به گزارش افغان نیوز: گلاجان عدالبدیع صیاد، رئیس این کمیسیون روز (یکشنبه ۲ ثور) در کنفرانس خبری گفته است که براساس این تقویم، ثبت‌نام نامزادان انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی سر از ۵ جوزا آغاز و تا ۲۲ جوزا ادامه دارد.

براساس تقویم که از سوی کمیسیون مستقیل انتخابات کشور اعلام شده، در ۱۹ ماه عقرب نتایج ابتدایی و در ۲۹ قوس نتایج نهایی انتخابات پارلمانی اعلام خواهد شد.

آقای صیاد در این کنفرانس خبری گفت که پس از بررسی اسناد نامزادن و اعتراضات در برابر فهرست ابتدایی نامزدان پارلمانی و شوراهای ولسوالی، در تاریخ ۱۲ اسد فهرست نهایی کاندیدان اعلام خواهد شد.

براساس تقویم که از سوی کمیسیون مستقیل انتخابات اعلام شده، مبارزات انتخاباتی کاندیدان پارلمان از ۵ میزان و کاندیدان شوراهای ولسوالی در ۱۱ میزان آغاز و تا ۲۵ میزان ادامه می‌یابد. دو روز قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی به‌عنوان دوره سکوت از سوی این کمیسیون اعلام شده است.

کمیسیون مستقیل انتخابات کشور گفته است که پس از بررسی شکایات، نتایج نهایی انتخابات پارلمانی در ۲۹ قوس و انتخابات شوراهای ولسوالی در ۴ دلو اعلام خواهد شد. قرار است انتخابات پارلمانی کشور و شوراهای ولسوالی به تاریخ ۲۸ میزان سال جاری برگزار شود.

تقویم انتخابات پارلمانی و شورای ولسوالی اعلام شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد