تلاش-اتحادیۀ-اروپا-در-ایجاد-اجماع-منطقوی-برای-صلح

نمایندۀ خاص اتحادیۀ اروپا برای افغانستان در دیدار با رییس جمهور غنی گفت که نقش خود را در پروسۀ صلح ایفا و در ایجاد اجماع منطقوی بالای این پروسه نیز همکاری خواهد کرد.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ آمده است که محمداشرف غنی، رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان عصر دیروز با آقای رولاند کوبیا نمایندۀ خاص اتحادیۀ اروپا برای افغانستان، دیدار نمود.

در این دیدار، هر دوجانب در رابطه به پروسۀ صلح افغانستان و نقش سازندۀ اتحادیۀ اروپا در زمان تطبیق توافقنامۀ صلح، بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس‌جمهور غنی ضمن قدردانی از تلاش‌های خانم فدریکا موگرینی مسئول روابط خارجی و نمایندۀ خاص اتحادیۀ اروپا در راستای صلح افغانستان، افزود که نقش اتحادیۀ اروپا در خصوص صلح  مهم و بالای تصامیم تاثیر گذار خواهد بود.

در همین حال، رولاند کوبیا از تلاش‌های رئیس‌جمهور غنی در راستای رسانیدن افغانستان به صلح و ثبات دائمی قدردانی نموده، گفت که اتحادیۀ اروپا مصمم است تا در هماهنگی با حکومت افغانستان و بر اساس پلان صلح این کشور، نقش خود را در پروسۀ صلح ایفا نماید.

وی همچنان افزود که اتحادیۀ اروپا در ایجاد اجماع منطقوی بالای صلح افغانستان نیز همکاری خواهد کرد.

نمایندۀ خاص اتحادیۀ اروپا برای افغانستان، برهمکاری در راستای همه‌شمول ساختن پروسۀ صلح، اصلاحات در سکتور امنیتی، تضمین توافقنامۀ صلح، همکاری در ادغام مجدد جنگجویان و خانواده‌های‌شان و توسعۀ تجارت و اتصال منطقوی، تاکید کرد.

این درحالی است که محمد اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان در دیدار با زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا گفته است که قدم به قدم نقشه راه لویه جرگه مشورتی صلح عملی می‌گردد.

تلاش اتحادیۀ اروپا در ایجاد اجماع منطقوی برای صلح

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد