تلاش-دوستم-برای-ایفای-نقش-بزرگتر-در-روند-صلح-با-طالبان

جنبش ملى افغانستان اعلام کرده که جنرال دوستم، معاون اول ریاست جمهوری ميتواند در راستای پیشبرد امور صلح و مذاکره با طالبان نقش بزرگی را ایفا کند.

به گزارش افغان نیوز: در خبرنامه اى مطبوعاتى جنبش ملى افغانستان که امروز منتشر گرديده، امده است که عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری، روز گذشته با زلمی خلیلزاد نمایندهٔ خاص وزارت خارجهٔ ایالات متحده امریکا در امور صلح افغانستان ملاقات کرد.

منبع افزوده: "بررسی اوضاع سیاسی و امنیتی افغانستان، انتخابات گذشتهٔ پارلمانی، انتخابات سال آیندهٔ ریاست جمهوری و پیشبرد پروسه صلح در کشور" از مهمترین موضوعات مورد بحث این دیدار بوده است.

معاون اول ریاست جمهوری با اشاره به افزایش نا امنی ها در کشور به ویژه در شمال افغانستان گفته است که در راستای پیشبرد امور صلح و مذاکره با طالبان میتواند نقش بزرگی را ایفا کند.

دوستم در ادامه گفته است که در روند برقراری صلح در کشور در کنار شورای عالی صلح ضرور است به شماری از احزاب سیاسی و شخصیت های مطرح مانند عبدالستار سیرت که در نزد جامعه جهانی و مردم افغانستان اعتماد و جایگاه ویژه دارد، نیز نقش داده شود تا پروسه صلح و مذاکره نتیجه ملموسی داشته و آرمان دیرینهٔ مردم افغانستان که صلح و ثبات در کشور می باشد، تحقق یابد.

در خبرنامه آمده است، که جنرال دوستم و خليلزاد بر شفافیت انتخابات گذشتهٔ پارلمانی تاکید کرده خاطر نشان کردند که باید آراء پاک و آراء تقلبی از هم تفکیک شوند تا اعتماد مردم نسبت به کارکرد های کمیسیون مستقل انتخابات اعاده شود.

بر پايۀ معلومات منبع، در این دیدار هر دو طرف اظهار اميد وارى کرده اند که انتخابات ریاست جمهوری آیندهٔ کشور نیز باید بدون تقلب و دستکاری برگزار شود، تا نظام آینده مورد قبول همه جریان هایی سیاسی و مردم افغانستان قرار گیرد.

اين در حاليست که زلمى خليلزاد نمايندۀ خاص ايالات متحدۀ امريکا در امور صلح افغانستان در جريان دومين سفرش به کابل با گلبدين حکمتيار و عطاء محمد نور نيز ديدارهاى داشته است.

تلاش دوستم برای ایفای نقش بزرگتر در روند صلح با طالبان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد