تلاش-شورای-عالی-صلح-برای-تامین-امنیت-مراکز-رای-دهی-در-زمان-انتخابات

شورای عالی صلح اعلام کرده روی طرحی کار میکند که بر اساس آن در روز برگزاری انتخابات، میان نیروهای امنیتی و مخالفان مسلح دولت آتش بس برقرار شود.

به گزارش افغان نیوز:حبیبه‌سرابی معاون شورای عالی صلح افغانستان به «رادیوآزادی» گفته است که این شورا تلاش می‌کند تا طرحی را برای  برقراری آتش‌بس در مناطق نا امن در زمان برگزاری انتخابات آماده کند.

وی افزوده که مسئولیت شورای عالی صلح میانجیگری بین دولت و مخالفان مسلح است پس به همین دلیل تلاش دارد تا با کمک جامعه جهانی برای آتش‌بس در دوران انتخابات طرحی را ارائه کند.

یک هفته قبل محمد کریم خلیلی یکی از سران جهادی، که در گذشته علیه گروه طالبان جنگیده است و با روی کار آمدن حکومت پس از طالبان به عنوان معاون رئیس جمهور فعالیت میکرد، رسما به عنوان رئیس شورای عالی صلح معرفی شد.

هرچند بسیاری ها معتقد است که تاکنون این شورا با توجه به هزینه های بلند که به مصرف رسانده دست آورد قابل توجهی نداشته است.

همچنان «محمدوریماچ» رئیس دبیرخانه کمیسیون انتخابات در واکنش به این موضوع تصریح کرده که تامین امنیت انتخابات از مسئولیت‌های حکومت افغانستان است و ما از ابتکار شورای عالی صلح استقبال می‌کنیم.

وی افزود که حکومت مسئولیت دارد تا از طریق نظامی و یا از سیاسی امنیت را برای برگزاری انتخابات تامین کند.

کمیسیون مستقل انتخابات دو هفته پیش زمان برگزاری انتخابات، پارلمانی و شورا های ولسوالی ها را 16 سرطان سال آینده اعلام کرد.

پس از آن در هفته گذشته این کمیسیون تفاهم نامه یی را با نهاد های امنیتی به امضا رساند که بر اساس آن نهاد های امنیتی مسئولیت تامین امنیت مراکز انتخاباتی را به عهده گرفته است.

تلاش شورای عالی صلح برای تامین امنیت مراکز رای دهی در زمان انتخابات

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد