تلاش-شورای-عالی-صلح-برای-پایان-دایمی-جنگ-در-افغانستان

رئیس شورای عالی صلح در روز جهانی صلح بیان کرد که صلح یک ضرورت همه گانی در کشور است و ما برای پایان دایمی جنگ تلاش می کنیم.

به گزارش افغان نیوز: محمد کریم خلیلی رئیس شورای عالی صلح در دیدار با رئیس جمهور غنی گفته است که این شورا به شیوه های مختلف در تلاش تامین صلح در کشور است.

وی با اشاره به اینکه امروز نیاز جدی به صلح است، از رئیس‌جمهور کشور به‌خاطر حمایت از پروسۀ صلح و همچنان کشورهای کمک‌کننده برای افغانستان، قدردانی نمود. رئیس شورای عالی صلح افزود که این شورا تلاش می‌ورزد از طریق سفرهای ولایتی و تدویر برنامه‌های مختلف، پیام‌های عمدۀ صلح را به مردم انتقال دهد تا اذهان مثبت تقویت گردد.

وی علاوه کرد: صلح پروسۀ کلانی است و باید همه در آن سهم بگیرند و تلاش همه ما این است تا کشور به سوی ختم جنگ به‌گونۀ دائمی سوق داده شود، ما با انگیزه و به امید تأمین صلح سراسری به پیش می‌رویم.

داکتر محمداکرم خپلواک رئیس دارالانشای شورای عالی صلح، پیرامون فعالیت‌ها و دستاوردهای اخیر این شورا به رئیس‌جمهور گزارش داد و از حمایت‌ ‌همه‌جانبه رئیس‌جمهور و مردم افغانستان از پروسۀ صلح، تشکر کرد.

وی افزود که در روز جهانی صلح در سراسر کشور برنامه‌های شانداری برگزار گردید که مردم حضور فعال داشتند و همه به یک صدا از مخالفین دولت خواستند تا به پروسۀ صلح بپیوندند و زندگی عادی را در کنار مردم خود اختیار نمایند.

رئیس دارالانشای شورای عالی صلح اظهار داشت که این شورا برنامه‌های گستردۀ را روی‌دست دارد تا از آن طریق با همکاری مردم به‌ویژه بزرگان کشور، راه‌های بهتر تأمین صلح پایدار را جستجو نماید. وی افزود که برنامه‌های تبادل نظر با حضور رؤسای کمیته‌های ولایتی صلح به‌زودی در کابل راه اندازی خواهد شد.

خپلواک همچنان گفت که شورای عالی صلح در پنج کمیتۀ سیاسی، علما، بزرگان قومی، جامعه مدنی و مطبوعات و آگاهی عامه، تلاش خواهد کرد تا با نقش‌دادن اقشار مختلف مردم، پیام‌های اساسی صلح را برجسته نماید و در مورد عوامل افراط‌‌گرایی، آگاهی‌رسانی کند.

قابل ذکر است که پس از مرگ پیر سید احمد گیلانی رئیس پیشین شورای عالی صلح، محمد کریم خلیلی در راس آن قرار گرفت، اما در زمان ریاست وی نتیجه قابل لمسی در این شورا دیده نشده است.

 

 

تلاش شورای عالی صلح برای پایان دایمی جنگ در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد