تلاش-عبدالله-برای-معرفی-اعضای-کابینه-و-پایان-سرپرستی

رییس مجلس نمایندگان در دیدار با رییس شورای عالی مصالحه ملی خواهان تسریع روند معرفی اعضای کابینه و پایان دادن به کار وزرای سرپرست شد.

به گزارش افغان نیوز: دفتر شورای عالی مصالحه ملی گفته است که عبدالله عبدالله رییس این شورا، دیروز یک شنبه (۲۵جوزا) با هیئت اداری مجلس نمایندگان دیدار کرده است.

این دفتر افزوده که در این دیدار رییس مجلس نمایندگان خواهان تسریع روند معرفی اعضای کابینه و پایان دادن به کار وزرای سرپرست شده و نیز حمایت پارلمان را از تلاش‌های صلح بیان کرده اند.

عبدالله نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های شورای ملی برای حل مشکل سیاسی از خواست پارلمان برای تسریع روند معرفی اعضای کابینه حمایت کرده و وعده سپرده است که به زودی فهرست اعضای مربوط به این جریان را به رییس جمهور ارسال می‌کند.

این درحالی است که بر اساس امضای توافقنامه سیاسی میان آقای عبدالله عبدالله و آقای اشرف غنی، پنجا درصد از اعضای کابینه از سوی آقای عبدالله معرفی می‌شوند.

با این حال، نزدیک به یک ماه از امضای این توافقنامه می گذرد، اما از سوی قصر سپیدار هیچ یک از اعضای کابینه معرفی نشده است. درحالی که ارگ ریاست جمهوری تا کنون بیش از ۱۱ عضو کابینه را معرفی کرده است.

تلاش عبدالله برای معرفی اعضای کابینه و پایان سرپرستی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد