تلاش-های-عمر-داوودزی-برای-مذاکره-میان-طالبان-و-حکومت

محمد عمر داوودزی، نماینده خاص رئیس جمهور غنی در امور منطقه یی از رئیس جماعت اسلامی پاکستان خواست تا بخاطر آغاز مذاکرات صلح میان حکومت و طالبان همکاری نماید.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه شورای عالی صلح کشور آمده است که مولوی سراج الحق، امیر جماعت اسلامی پاکستان با محمد عمر داوودزی رئیس دارالانشای شورای عالی صلح و نماینده خاص رئیس جمهور غنی در امور منطقه یی برای اجماع صلح، شام پنجشنبه (20، جدی) دیدار نمود.

این دیدار که در فضای دوستانه انجام شد، دو طرف روی موضوعات مهم و عملی برای رسیدن به صلح در افغانستان بحث و تبادل نظر نمودند.

آقای داوودزی ضمن ارایه معلومات در مورد تحولات اخیر پروسه صلح و اتحاد تمامی مردم افغانستان برای صلح و ختم جنگ، از مولوی سراج الحق خواست تا بخاطر آغاز مذاکرات صلح میان حکومت و طالبان همکاری نماید.

 رئیس جماعت اسلامی پاکستان همچنان صلح در افغانستان را مهم عنوان نموده افزود که امروز صدای ملت افغانستان برای صلح واحد شده است و برای همکاری در این بخش ما حاضر استیم.

محمد عمر داوودزی و هیئت معیتی شان را در این ملاقات شکرالله عاطف مشعل سفیر کبیر جمهوری اسلامی افغانستان در اسلام آباد همراهی مینمود. از جانب جماعت اسلامی پاکستان، میا محمد اسلم معاون آن جماعت و شبیر احمد خان رئیس کمیته دوستی پاکستان – افغانستان مولوی سراج الحق را همراهی میکردند.

این درحالی است که راویش کمار، سخنگوی وزارت امور خارجه هند دیروز جمعه(21، جدی) طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت؛ مقام‌های هندی از همکاری‌های کشور شان در بارۀ صلح افغانستان به زلمی خلیل‌زاد اطمینان دادند.

تلاش های عمر داوودزی برای مذاکره میان طالبان و حکومت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد