تلاش‌ها-برای-برگزاری-نشست-بین‌الافغانی-به-میزبانی-آلمان

نمایندۀ خاص آلمان برای افغانستان و پاکستان در خصوص سفرش به دوحه و آمادگی ها به منظور دیالوگ قریب الوقوع بین‌الافغانی به رئیس جمهور غنی معلومات داد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف‌غنی، رییس جمهور کشور و مارکوس پوتزل، نماینده ویژه آلمان برای افغانستان و پاکستان، درباره روند آمادگی‌ها برای برگزاری نشست بین‌الافغانی به میزبانی آلمان گفتگو‌ کرده‌اند.

در اعلامیه ارگ ریاست جمهوری آمده است که رییس جمهوری غنی با نماینده ویژه آلمان برای افغانستان و پاکستان، تأکید کرده‌است که ‌هدف اساسی دولت، تامین صلح پایدار در کشور می‌باشد و دولت افغانستان از هر گامی که به این روند کمک کند، حمایت می‌کند.

اعلامیه افزوده است که افزوده‌ است که در این دیدار، نماینده ویژه آلمان برای افغانستان و پاکستان در خصوص سفر اخیرش به دوحه؛ پایتخت قطر و آمادگی‌ها به‌منظور گفتگوی قریب‌الوقوع بین‌الافغانی به آقای غنی معلومات داده‌است.

این در حالی است که نماینده ویژه آلمان پیشتر در قطر با ملا عبدالغنی برادر؛ معاون سیاسی طالبان و رییس دفتر آن گروه در دوحه دیدار کرده‌ بود.

آنها روی یافتن راه حلی مسالمت‌آمیز برای بحران افغانستان، گفتگوهای جاری صلح میان طالبان و امریکا و راه‌های جلوگیری از تلفات افراد ملکی صحبت کرده‌بودند.

تلاش‌ها برای برگزاری نشست بین‌الافغانی به میزبانی آلمان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد