تلفات-افراد-ملکی-از-سوی-نیروهای-خارجی-نگران-کننده-است

در پی کشته شدن ۲۵ فرد ملکی در هلمند، دفتر یوناما در افغانستان گفته که افزایش تلفات افراد ملکی در نتیجه حملات هوایی نیروهای خارجی نگران کننده است.

به گزارش افغان خبر: دفتر معاونت سازمان ملل در افغانستان با نشر اعلامیه‌یی گفته که نگرانی عمیق خویش را در مورد افزایش خشونت های اخیر در هلمند که باعث کشته شدن حد اقل ۲۵ تن ملکی و زخمی شدن چندین تن دیگر که بیشترین شان را زنان و اطفال تشکیل میدهند، ابراز میداریم.

به تاریخ ۹ و ۱۰ ماه فبروری نیروهای نظامی خارجی یک سلسه حملات هوایی را علیه عناصر ضد دولتی در ولسوالی سنگین ولایت هلمند راه اندازی کردند. تحقیقات اولیه یوناما نشانگر آن است که این حملات باعث کشته شدن ۱۸ تن ملکی که تمامی شان را زنان و اطفال تشکیل میدهند، شد.

یوناما ابراز میدارد که ماموریت قاطع تحقیقات خویشرا در این زمینه آغاز کرده است. به تاریخ ۱۱ فبروری، طالبان در یک حمله انتحاری سربازان اردو ملی را در مقابل کابل بانک درشهر لشکرگاه ولایت هلمند هدف قرار دادند.

در این حمله ۷ تن ملکی جان باخت و چندین تن دیگر مشمول اطفال دستفروش مقابل بانک زخمی شدند.

باشندگان ولایت هلمند از ادامه منازعات مسلحانه در جریان سال ۲۰۱۶ در کشور که باعث کشته و زخمی شدن ۸۹۱ تن ملکی گردید، سخت متاثر شده اند.

یوناما یکبار دیگر از گروه های درگیر منازعه می خواهد تا تمامی اقدامات ممکن را مطابق به قوانین بشردوستانه بین المللی راجع به حفاظت ملکی ها روی دست گیرند.

یوناما با تمام خانواده های کشته شدگان ابراز همدردی نموده و برای مجروحین این حادثه شفای عاجل می خواهد.

تلفات افراد ملکی از سوی نیروهای خارجی نگران کننده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد