تمام-ادارات-دولتی-به-دارالامان-انتقال-می-یابند

وزارت شهرسازی و مسکن می گوید که حدود ۵۰ درصد ماستر پلان ساحه دارالامان آماده شده و قرار است تا نیمه سال ۱۳۹۷، تمام ادارات دولتی به ساحه قصر دارالمان انتقال داده شوند.

به گزارش افغان نیوز: نیلوفر لنگر، سخنگوی وزارت شهرسازی و مسکن، امروز دوشنبه( 14 – حوت) درکابل، طی کنفرانس خبری گفت:« برنامه های کمپلکس اداری کشور در سال 1396 آغازشده که در گام نخست، بالای کمپلکس اداری کابل در دارالامان عملا کار صورت گرفته است.»

خانم لنگر افزود، وزارت شهرسازی و مسکن در سال جاری 85،58 درصد بودجه مالی خود را به مصرف رسانیده است، درحالیکه در سال 1395 مصرف بودجه مالی وزارت 78،50 درصد بود.

وی علاوه نمود، درسال جاری حدود 31 هزار باب واحد مسکونی تکمیل گردیده و برای اعمار آنها تعهد دریافت شده است.

 او گفت، طرح و دیزاین پروژ کشور چین حد اقل دو فاز شان در کابل تکمیل شده و آماده سازی پروژه لاله که یکی از پرژه های جنجالی بوده است، جهت تکمیل به کارمندان عدلی و قضای سپرده شده است.

سخنگوی وزرات شهرسازی و مسکن می گوید که درسال مالی 1396 آغاز پروژه  انکشاف شهرها به ارزش 20 میلیون دالر از بانک جهانی جهت پلانگذاری استراتژیک در 9 شهر بزرگ کشور تهیه شده و 20 پلان تفصیلی توسط متخصصین شهرسازی در سال 1396 تکمیل گردیده است.

خانم لنگر خاطر نشان ساخت، طرح و دیزاین 14 مسجد تاریخی در 10 ولایت کشور تکمیل شده است. همچنان 12 هزارو 128 جریب زمین در ولایت های ننگرهار، جوزجان، قندهار و مزار مورد بهسازی قرار گرفته است.

وی می گوید که بودجه مالی سال 1396 وزارت، 4،3 میلیارد افغانی بوده که از آن جمله، 3،7 میلیارد افغانی آن در پروژه های ساختمانی به مصرف رسیده است.

به گفته خانم لنگر، وزارت شهرسازی و مسکن در سال جاری حدود 104 قرار داد ساختمانی، اجناس و قرارداد های خدمات مشورتی را به امضاء رسانیده است.

وی گفت،  وزارت در بخش های سیستم سازی نیز فعالیت های شان را در مقایسه با چند سال گذشته جهت نظارت و کنترول کیفیت افزایش داده است.

این درحالی است که شمار از مردم در شهر کابل و سایر ولایات از بی توجهی حکومت و کم کاری های وزارت شهرسازی و مسکن شاکی بوده، اظهار می دارند که شمارزیادی از زومندان و پول داران، بلند منزل های غیرقانونی را می سازند و حکومت هیچ گونه توجه ندارد.

تمام ادارات دولتی به دارالامان انتقال می یابند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد