تمام-افغان‌ها-نمایندگان-خود-را-در-حکومت-می‌بینند

معاون سیاسی ریاست الوزرای طالبان در دیدار با گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل، گفته است که گزارش‌ها در مورد قتل‌های هدفمند نادرست بوده و اکنون تمام افغان‌ها نمایندگان خود را در حکومت می‌بینند.

به گزارش افغان نیوز؛ مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزراء با ریچارد بینت گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و هیات همراه اش، ناوقت روز گذشته در قصر سپیدار دیدار نمود. 

انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان در توییتی نوشته که ریچارد بینت در این دیدار گفته است: «بعضی از رسانه‌ها گزارشات نادرست را در مورد افغانستان به نشر می‌رسانند و اذهان مردم را تخریب می‌کنند. زیرا اکنون نسبت به گذشته حقوق بشر بهتر تامین می‌گردد، امنیت وجود دارد و به شمول هندوها و سیک‌ها، مرد و زن افغان از این نعمت‌ها مستفید شده می‌توانند.»

وی حجاب را از ارزش‌های دینی و فرهنگی دانسته و گفت که هر زن افغان خود را با حجاب آرام احساس می‌کند. 

در همین حال، مولوی عبدالکبیر گفت: تمام افغان‌ها نمایندگان خود را در حکومت می‌بینند، همچنان تمام افراد مربوط حکومت قبلی عفو شده، کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان کار خویش را آغاز نموده و برای آنان زندگی آبرومند و شرایط برگشت شان را فراهم می‌سازد. 

معاون سیاسی ریاست الوزراء گزارش‌ها در مورد قتل‌های انتقامی و رویه نادرست با زندانیان را رد کرده و به آقای ریچارد گفت که شما زندان‌ها و هر بخش افغانستان را مشاهده کرده می‌توانید.

وی افزود که بدون حکم محکمه هیچ فردی کسی دیگری را زندانی نمی‌تواند. مولوی عبدالکبیر از آقای ریچارد تشکری کرد که به عوض تکیه بر گزارشات نادرست، در پی دریافت حقایق است.

این درحالی است که ریچارد بنت نزدیک به یک ماه پیش از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به این سمت منصوب شد. هدف از انتصاب او نظارت، ارزیابی و مستندسازی وضعیت حقوق بشر در افغانستان اعلام شده است.

تمام افغان‌ها نمایندگان خود را در حکومت می‌بینند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد