تمام-کشور-ها-باید-از-حملات-تروریستی-جلوگیری-کنند

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی تصریح نمود که تمام کشورها باید با یکدیگر به‌صورت فعال همکاری کنند تا از آسیب‌های ناشی از حملات دهشت‌افگنانه جلوگیری شود.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله؛‌ رییس اجراییه حکومت وحدت ملی امروز شنبه(25، جوزا) در نشست تعامل و اعتمادسازی در آسیا «سیکا» در شهر دوشنبه؛ پایتخت تاجیکستان گفت که دست‌یافتن به امنیت و رفاه در منطقه، تنها از راه همکاری‌های نزدیک منطقهای ممکن است.

آقای عبدالله افزود: "رسید‌گی به تهدیدها و چالش‌های مشترک، نیازمند تلاش‌های مشترک و همکاری‌های جدی و صادقانه است. ما باید در تحکیم امنیت و ثبات و آوردن صلح و رفاه برای مردم خود با روحیه منطقه‌گرایی و باهم گام برداریم."

به‌گفته رییس اجرایی، همه کشورها باید با یکدیگر به‌صورت فعال و پیگیر در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در بخش امنیت، همکاری کنند تا از آسیب‌های ناشی از حملات دهشت‌افکنانه جلوگیری شود.

عبدالله تصریح کرد که مردم افغانستان تشنه صلح‌اند و دولت برای دست‌یافتن به صلح از هیچ کاری دریغ نمی‌کند.

وی افزود که افغانستان صلح می‌خواهد و ارزش صلح را نه‌تنها برای کشور خود؛ بلکه برای تمام کشورهای منطقه و فراتر از آن درک می‌کند.

آقای عبدالله همچنین بیان کرد که "ما باید به چالش فقر، رشد فزاینده جمعیت، تغییر اقلیم، فساد و درگیری‌های مسلحانه، افراطی‌گری خشونت‌آمیز، قاچاق مواد مخدر، قاچاق سلاح و تهدید هراس‌افکنی به‌صورت اساسی و جدی رسید‌گی کنیم."

وی همچنین تاکید کرد که هراس‌افکنان باید از دست‌یافتن به پناه‌گاه‌های امن و وسایل فعالیت‌های دهشت‌افکنانه محروم شوند.

این درحالی است که نشست سیکا یا تعامل و اعتمادسازی در آسیا هر چهارسال یکبار به اشتراک سران ۲۷ کشور عضو، هشت عضو و سازمان‌های بین‌المللی ناظر برگزار می‌شود.

تمام کشور ها باید از حملات تروریستی جلوگیری کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد