تناقض-آشکار-در-اظهارات-عبدالله-و-طالبان؛-وحید-مژده-کی-بود-

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در پیوند به قتل احمدوحید مژده یکی از تحلیل‌گران سیاسی مسایل افغانستان می گوید که او به‌خشونت و حملات دهشت‌افگنانه باور نداشت؛ اما سخنگوی گروه طالبان در واکنش به این رویداد تصریح نموده است که آقای مژده از پالیسی های امارت اسلامی به خوبی نمایندگی می کرد و مخالف سرسخت اشغال امریکایی بود.

به گزارش افغان نیوز: وزارت داخله افغانستان می‌گوید که وحید مژده، کارشناس مسائل سیاسی افغانستان، شامگاه چهارشنبه (۲۰ نوامبر) در کابل از سوی افراد موترسایکل سوار هدف شلیک گلوله قرار گرفت و کشته شد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان امروز پنج شنبه(30، عقرب) با نشر اعلامیه گفته است که با تأثر فراوان آگاهی یافتیم که مبارز سیاسی، تحلیلگر و نویسنده توانای کشور، احمد وحید مژده از طرف حلقات استخباراتی دشمن به شهادت رسیده است.

در این اعلامیه آمده است که امارت اسلامی در مورد این حادثه از عمق قلب اندوهگین شده، این جنایت را با شدید ترین الفاظ نکوهش می نماید و شهادت مژده صاحب را ضایعه بزرگ در عرصه های سیاسی و فرهنگی کشور می پندارد.

سخنگوی طالبان تصریح نموده است که شهید احمدوحید مژده در جهاد علیه کمونیز شرکت کرده بود، بعداً جنگ های تنظیمی وی را به شدت می رنجاند، در زمان تسلط کامل امارت اسلامی وی در وزارت امورخارجه، از پالیسی های امارت اسلامی نمایندگی خوبی می کرد و مخالف سرسخت اشغال امریکایی بود.

نامبرده در این اواخر مصروف مبارزه در راه آزادی کشور، آمدن صلح، اتحاد بین افغانها و برپا شدن نظام قوی اسلامی در کشور بود.

در این راسته زحمات زیادی را متحمل شد، مقاله های فروانی نویشت، در کنفرانس ها شرکت فعال داشد، درک خوب از وضعیت می نمود و در همین راه جان خود را قربانی کرد.

 ذبیح الله مجاهد در اعلامیه نوشته است که به شهادت وی کشور از یک سرمایه با استعداد محروم گردید، در عین حال نقاب از حقیقت و حوصله مندی چهره های منحوس و پنهان شده تحت شعارهای کاذب آزادی بیان هم برداشته شد که دراین آواخر شماری از کدرهای علمی، تحلیلگران و فعالان سیاسی را به جرم داشت مفکوره مثبت، نظریه اسلامی و ملی تحت هدف قرار می دهند و کمر به همچو قتل ها بسته اند.

در همین حال، عبدالله عبدالله، رییس اجراییه  حکومت وحدت ملی نیز در واکنش به این رویداد نوشته است که آقای مژده‌، از نویسندگان و کارشناسان چیره‌دست، آگاه و با ظرفیت افغانستان بود. او به‌خشونت و حملات دهشت‌افگنانه باور نداشت و در راستای تأمین صلح و برقراری ثبات و امنیت در افغانستان می‌کوشید.

آقای عبدالله تصریح نموده است؛ شکی نیست که عاملان ترور این چهرۀ آگاه و توانمند سیاسی، دشمنان صلح، ثبات و آرامش افغانستان هستند. با شهادت وحید مژده، افغانستان یک ظرفیت بزرگ علمی و سیاسی خود را از دست داد.

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی افزوده است که از نیروهای امنیتی افغانستان جداً می‌طلبیم در راستای شناسایی و به کیفررساندن عاملان این جنایت نابخشودنی دست به کار شوند.

در همین حال، وزارت داخله نیز اعلام نموده که این قضیه تحت تحقیق و بررسی پولیس قرار دارد و عاملان آن شناسایی و به پنجه قانون سپرده خواهند شد.

این درحالی است که وحید مژده در زمان حاکمیت طالبان در وزارت خارجه کار می‌کرد و بعد از سقوط طالبان در نتیجه حملات نیروهای ائتلاف زیر رهبری امریکا در سال ۲۰۰۱ به عنوان کارشناس سیاسی و آگاه امور طالبان در رسانه‌های افغانستان حضور می‌یافت.

تناقض آشکار در اظهارات عبدالله و طالبان؛ وحید مژده کی بود؟

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد