تناقض-آشکار-در-گفتار-مقامات-روسیه-و-افغانستان

ضمیر کابلوف تأکید کرد که داعش های شکست خورده از عراق و سوریه به افغانستان فرار کرده و هلیکوپتر های ناشناس برای این جنگجویان، سلاح و مهمات می‌فرستند. اما مقامات امنیتی افغانستان اظهار داشتند که داعش یک پدیده خارجی نیست.

به گزارش افغان نیوز: نمایندگان مجلس روز دوشنبه 4 جدی، در مورد حضور داعش، وضعیت امنیتی ولسوالی خوگیانی و برخی از نقاط مختلف کشور پرسش‌هایی را از ویس احمد برمک وزیر داخله، شریف یفتلی لوی درستیز وزارت دفاع و عبادالله عباد معاون امنیت ملی مطرح کردند.

ضمیر کابلوف، نماینده خاص روسیه برای افغانستان و پاکستان چندی پیش گفته بود که نیروهای ناتو توسط هلی‌کوپتر برای جنگجویان گروه تروریستی داعش در شمال کشور، سلاح و مهمات می‌فرستد. او همچنین اشاره کرده بود که حدود ده هزار داعشی شکست خورده از عراق و سوریه به افغانستان فرار کرده و در مناطق سرحدی با تاجکستان و ترکمنستان جابه‌جا شده‌اند.

اما ویس احمد برمک، وزیر امور داخله افغانستان در جلسه استجواب گفت که داعش یک پدیده خارجی نیست و خارج از کشور نیامده است بلکه توسط استخبارات کشورهای خارجی به وجود آمده است. شریف یفتلی، لوی درستیز وزارت دفاع افغانستان نیز تعداد اعضای گروه تروریستی داعش را ناچیز خواند و گفت که داعش خارجی در افغانستان حضور زیادی ندارد. آقای یفتلی به اظهارات ضمیر کابلوف نماینده روسیه در امور افغانستان اشاره کرد و گفت که کابلوف "مریض" است و دوست دارد حرف‌های کلان بزند.

ویس احمد برمک همچنین به جنگ علیه طالبان اشاره کرد و گفت که یک گروه از طالبان ایدیولوژیکی است که با آنان به صلح نمی‌رسیم و باید جنگید اما دو گروه دیگر به دلیل مشکل اقتصادی و یا ارتباط خانوادگی و جغرافیایی در جنگ هستند که با آنان می‌توان صلح کرد.

تناقض آشکار در گفتار مقامات روسیه و افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد