تنش-بر-سر-تذکره-های-برقی-در-مجلس-نمایندگان

شماری از نماینده گان مجلس به تصمیم کمیسیون مختلط در رابطه به تذکره های برقی اعتراض و مخالفت کردند.

به گزارش افغان نیوز: غلام حسین ناصری، یکی از نماینده‌گان مجلس در نشست عمومی روز چهارشنبه(۲۹ قوس) گفت، اعضایی که مسؤولیت کمیتۀ مختلط را به عهده گرفتند، چرا امروز در جلسه اشتراک نکردند، این سوال‌برانگیز است و هر فیصله‌یی که گرفته شده، از لحاظ حقوقی ملغا می‌باشد.

فوزیه کوفی، دیگر عضو مجلس گفت، کمیتۀ مختلط از آدرس هیئت اداری خلاف قانون اساسی است و در روز تعیین این کمیته، نصاب تکمیل نبوده‌است.

خانم کوفی گفت شما نمی‌توانید فرهنگ را به مردم تحمیل کنید و بحثی که امروز شده و فیصلۀ صورت گرفته خلاف قانون اساسی است و نیاز به بازنگری دارد.

در همین رابطه میرداد نجرابی گفت، تحکُمی که صورت گرفته شکایت ما در نظر گرفته نشده و روزی که وزیران هم آمدند یک مصوبه را تصویب کردید که رییس جمهور در صورتی که قانون وجود داشته باشد، نمی‌تواند فرمان تقنینی صادر کند.

او گفت، این از نظر من مردود است و مصوبه با دوصد و بیست رای موافق تصویب شده، اگر هرکس تفسیر می‌کند کار خودش است، در غیر آن کمیسیون مربوطه باید تصمیم بگیرد نه زازی صاحب.

در همین رابطه عبدالرؤوف ابراهیمی، رییس مجلس نماینده‌گان به آقای نجرابی گفت که باید در کمیتۀ مشترک اشتراک می‌کرد و دلایل خود را می‌گفت که با عدم اشتراک، به حق قومی که این حق را داشت، خودت خیانت کردی.

باید یادآور شد که پیش از این مجلس نماینده‌گان فرمان تقنینی رییس جمهور در رابطه به تعدیل قانون ثبت احوال نفوس و خصوصا، درج نام قوم و دین را در شناس‌نامه‌های برقی رد کرده بود اما مجلس سنا آن را تایید کرد.

روز گذشته نیز کمیسیون مختلط متشکل از اعضای هردو مجلس، این فرمان را تایید کرد اما ظاهرا این تصمیم کمیتۀ مختلط ارای تمام مجلس را با خود نداشته‌است.

تنش بر سر تذکره های برقی در مجلس نمایندگان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد