تنش-بر-سرکرسی-نمایندگی-دایمی-افغانستان-در-سازمان-ملل

پس از معرفی شدن نصیر احمد فایق به عنوان سرپرست نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد، اکنون این نمایندگی اعلام کره است که محمد ولی نعیمی به حیث سرپرست در این سمت کار خواهد کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ دفتر نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد امروز( چهارشنبه، 20 دلو) با نشر اعلامیه گفته است که معرفی‌نامه محمدولی نعیمی به عنوان سرپرست نماینده‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد، از سوی محمدحنیف اتمر، وزیر امور خارجه حکومت غنی به دفتر سرمنشی سازمان ملل متحد فرستاده شده است.

در اعلامیه آمده است که محمدولی نعیمی، وزیر مختار و معاون این نمایندگی به گونه رسمی مسوولیت سرپرستی این سمت را به عهده گرفته است.

دفتر نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل، تغییرات تازه را مطابق معیارهای اداری سازمان ملل متحد عنوان کرده و اظهارات و گمانه زنی‌های اخیر در مورد جنجال‌ها بر سر کرسی این نمایند‌گی را تبصره‌های بی‌مورد خوانده است.

در اعلامیه آمده است: «پرداختن به حاشیه‌ها و تبصره‌های بی‌مورد و غیرمسوولانه و اتهامات در مورد جعل مهر نمایندگی از جانب رسانه‌ها و صفحات اجتماعی آب ریختن به آسیاب دشمن است».

پس از استعفای غلام‌محمد اسحق‌زی از کرسی ‌دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد نصیراحمد فایق، جایگزین او شد.

پیش از این نصیر احمد فایق در سازمان ملل از شورای امنیت این سازمان خواست که دارایی مقام‌های فاسد حکومت پیشین افغانستان را مصادره کنند.

او در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد افغانستان در ششم دلو(6 دلو) از کشورهای شرکت کننده در این نشست خواست تا دارایی‌های مقام‌های حکومت پیشین را که در اختلاس کمک‌های جامعه جهانی به افغانستان دست داشته‌اند، مصادره کرده و حساب‌های بانکی آنان را مسدود کنند.

پس از ارسال نامه‌ای حنیف اتمر، وزیر خارجه حکومت پیشین به سرمنشی سازمان ملل متحد مبنی بر معرفی شدن ولی نعیمی به عنوان سرپرست نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل، نصیراحمد فایق، سرپرست کنونی این نمایندگی گفت که اتمر به خاطر انتقادات او از مقامات پیشین دست به این توطئه زده است.

فایق به افغانستان اینترنشنال نیز گفت که با سقوط دولت پیشین افغانستان، حنیف اتمر وزیر خارجه کشور نیست و صلاحیت معرفی سرپرست برای نمایندگی افغانستان را ندارد.

فایق افزوده است: «بر اساس پروتوکول سازمان ملل، آقای غلام محمد اسحاق‌ زی، نماینده پیشین، که در نزد ملل متحد اعتبار داشت، پس از استعفا مرا به عنوان سرپرست نمایندگی به این سازمان معرفی کرد. آقای اتمر در پیش سازمان ملل اعتبار ندارد و در نتیجه صلاحیت معرفی سرپرست را هم ندارد».

این در حالی است که امارت اسلامی طالبان سهیل شاهین را به حیث نماینده دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد معرفی کرده که این اقدام طالبان از سوی سازمان ملل متحد پذیرفت نشده است. 

تنش بر سرکرسی نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد