تنها-درصد-ازنیروی-های-ارتش-ثبت-و-راجسترنشده-اند

از مجموع ۱۹۵ هزار تن از منسوبین اردوی ملی تاهنوز بیشتر از ۱۸۰ هزار تن ثبت وراجستر الکترونیکی یا شامل برنامه (HRMS) شده اند.

به گزارش افغان نیوز: جنرال غلام سخی احمدزی، معین مالی وتخنیکی وزارت دفاع ملی در یک نشست خبری در مرکز اطلاعات ورسانه های حکومت گفت: "تنها هشت هزار تن از منسوبین اردوی ملی به منظور راجستر شدن باقی مانده اند که تا پایان ماه جون سال روان میلادی شامل برنامه HRMS ، خواهند شد وپس از آن نگرانی یی از وجود سربازان خیالی در اردو باقی نخواهد ماند."

جنرال احمدزی افزود که هم اکنون ده تیم از مسوولان برنامه HRMS ، در قول اردوها وزون مرکز مشغول ثبت ودیتابیس منسوبین باقی مانده اردوی ملی هستند.

معین مالی وتخنیکی وزارت دفاع ملی درهمین حال، از ادامه تعهد دولت دونالد ترامپ برای پشتیبانی از نیروهای امنیتی ودفاعی افغانستان ابراز خوشبینی کرد.

وی گفت: "درهمایشی که هفته گذشته در واشنگتن درباره کمک های تجهیزاتی ومالی ایالات متحده برای افغانستان برگزار شده بود، دولت دونالد ترامپ بار دیگر بر ادامه کمک ها در زمینه فراهم سازی تجهیزات اردوی ملی افغانستان تأکید کرده است."

این در حالی است که بار ها نهاد های تحقیقی از وجود سربازان خیالی در ارتش خبر داده و این امر را یکی از بزرگترین چالش ها بر سر راه حکومت میدانند.

تنها 7درصد ازنیروی های ارتش ثبت و راجسترنشده اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد