تهدید-نیروهای-افغان-از-سوی-پاکستان-واقعیت-ندارد

وزارت خارجه پاکستان در واکنش به اظهارات امرالله صالح، اعلام کرده که ما به نیروهای هوایی افغانستان هشدار نداده‌ایم.

به گزارش افغان نیوز؛ امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، پنج‌شنبه شب در صفحه رسمی توییترش نوشت که پاکستان به نیروهای هوایی افغانستان هشدار داده، اگر برای پس‌گیری اسپین بولدک از طالبان اقدام کنند، با واکنش نظامی پاکستان روبرو خواهند شد.

وزارت خارجه پاکستان، روز (جمعه، ۲۵ سرطان) گفت که نیروی هوایی این کشور به نیروی هوایی افغانستان هیچ تماسی نگرفته است.

آقای صالح در تویترش همچنان نوشته بود: افغانستان لقمه‌ای نیست که پاکستان بتواند آنرا قورت بدهد.

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان با اشاره به گفته‌های امرالله صالح آمده، چنین اظهاراتی تلاش‌های پاکستان را برای پایان بخشیدن به جنگ افغانستان با رهبری و مالکیت افغانستان تضعیف می‌کند.

وزارت خارجه پاکستان گفته است که اگرچه عملیات نظامی در نزدیكی مرز معمولاً براساس موازین و قوانین بین‌المللی قابل قبول نیست، اما دولت افغانستان حق دارد در خاک خود عملیات نظامی انجام دهد.

صالح در پاسخ به این واکنش پاکستان گفته این کشور در بیست سال گذشته حضور شورای کویته و رهبران گروه طالبان در خاک پاکستان را نیز رد کرده است.

معاون اول ریاست جنهوری در صفحه رسمی تویترش نوشته افغان‌ها و خارجی‌ها می‌دانند که متن انکارآمیز پاکستان یک بیانیه از قبل تهیه شده بود.

این درحالی است که طالبان سه روز روز پیش (چهارشنبه، ۲۳ سرطان) شهرک اسپین بولدک و بازار ویش را که در همسایگی پاکستان قرار دارد، تصرف کردند. پس از آن، نیروهای امنیتی افغان عملیات نظامی را برای پس‌گیری شهرک اسپین بولدک آغاز کردند.

تهدید نیروهای افغان از سوی پاکستان واقعیت ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد