تهران-نباید-نسبت-به-مسایل-افغانستان-دید-سطحی-داشته-باشد

وزارت خارجه افغانستان در واکنش به اظهارات اخیر وزارت خارجه ایران اعلام نموده که توقع نمی‌رفت تهران چنین دید سطحی نسبت به قضایا و مسایل افغانستان داشته باشد.

به گزارش افغان نیوز: وزارت خارجه ایران، دیروز یک شنبه(3، حمل) با نشر یک اعلامیه ضمن ابراز نگرانی از اختلافات سیاسی در افغانستان تاکید کرد که این وضعیت ناشی از "بی توجهی آمریکا به مشکلات موجود در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور" است.

در اعلامیه این وزارتخانه آمده است که: اولویت دادن به نیازهای تبلیغاتی رییس جمهور آمریکا در انتخابات ماه نوامبر آینده و شتابزدگی غیر مسئولانه آن کشور برای پیشبرد گفتگو بدون در نظرداشت منافع و امنیت منطقه موجب بی توجهی به مسائل داخلی شد که شکل گیری وضع موجود از آثار آن بی توجهی است.

وزارت خارجه ایران در این اعلامیه غنی و عبدالله را "شاهد ادامه سیاست‌های یک جانبه دولت آمریکا و قربانی کردن مصالح ملی مردم افغانستان برای تامین اهداف تبلیغاتی ترامپ" عنوان کرده و گفته نتیجه آن بحران و تنش‌های سیاسی در افغانستان بوده است.

ایران از رهبران سیاسی افغانستان خواسته تا از تمام ظرفیت‌های‌شان برای بیرون رفت از اختلافات به میان آمده میان غنی و عبدالله به دلیل نتایج انتخابات این کشور، استفاده کنند.

این کشور ابراز امیدواری کرده که "با ایجاد دولتی فراگیر" به زودی زمینه گفتگوهای بین‌الافغانی با حضور تمامی گروه‌های سیاسی آن کشور به شمول طالبان فراهم شود.

در همین حال، وزارت خارجه افغانستان در واکنش به این اظهارات در صفحه توییتر این وزارتخانه نوشت: "جمهوری اسلامی افغانستان روابط رو به توسعه با جمهوری اسلامی ایران دارد. هر دو كشور مشتركات زياد تاريخی، دينی و فرهنگی دارند؛ اما با اين وصف توقع نمی‌رفت كه جمهوري اسلامی ايران چنين ديد سطحي نسبت به قضايا و مسايل افغانستان داشته باشد".

این درحالی است که مایک پمپیو، وزیر خارجه‌‌ی امریکا به منظور پیشبرد توافق صلح میان امریکا و طالبان وارد کابل شده است.

تهران نباید نسبت به مسایل افغانستان دید سطحی داشته باشد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد