توافق-افغانستان-و-فرانسه-روی-مبارزه-مشترک-علیه-تروریزم

وزیران داخله دو کشور (افغانستان و فرانسه) همکاری های دوجانبه برای مبارزهعلیه تروریزم و قاچاق مواد مخدر تاکید نمودند.

به گزارش افغان نیوز: جنرال تاج محمد جاهد  وزیر داخله کشور در اولین نشت دوحانبه کمیسیون مختلط امنیتی بین وزیران امور داخله افغانستان و فرانسه که در شهر پاریس برگزار شد، اشتراک نموده و پیرامون مبارزه  مشترک علیه تروریزم و مبارزه با قاچاق مواد مخدر بحث کرد.

در این نشست وزیران امور داخله دو کشور بر همکاری های دو جانبه در امر مبارزه مشترک علیه تروریزم و قاچاق مواد مخدر توافق نمودند.

تاج محمد جاهد وزیر امور داخله گفته که مبارزه مشترک جهانی علیه تروریزم و افراط گرایی در حقیقت مبارزه  برای آزادی و تامین عدالت و برای بشریت در سراسر جهان میباشد و نیاز است که در این زمینه همکاری و هماهنگی همه جانبه در سطح منطقه و جهان به وجود آید.

وزیر داخله فرانسه نیز در این نشست گفت که کشورش آماده است تا افغانستان را در امر مبارزه با تروریزم و مبارزه با قاچاق مواد مخدر همکاری کند و به همین دلیل کمیسیون مشترک امنیتی متشکل از نمایندگان  دو کشور ایجاد شده تا چگونگی همکاری های امنیتی میان دو کشور را مورد بررسی قرار دهد.

میان افغانستان و فرانسه در سال 2012 یک توافق نامه امنیتی با هدف مبارزه مشترک علیه تروریزم به امضا رسید که سفر اخیر وزیر داخله به پاریس به همین بحث پیرامون چگونگی اجرایی شدن این توافقنامه صورت گرفته است.

توافق افغانستان و فرانسه روی مبارزه مشترک علیه تروریزم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد