توافق-بر-سر-آغاز-گفت‌وگوهای-بین‌الافغانی

نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان به تازگی گفته است که واشنگتن، ناتو و اتحادیه اروپا روی شروع گفت‌وگوهای بین‌الافغانی به توافق رسیده‌اند.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا در توییترش نوشته است که او در بروکسل با شرکای امریکا در اتحادیه اروپا و ناتو در باره صلح افغانستان صحبت کرده است. به گفته وی، پیشرفت‌هایی که تا کنون در زمینه صلح افغانستان حاصل شده است، متحدان امریکا در سازمان ناتو و اتحادیه اروپا را تشویق کرده است.

نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان بار دیگر تأکید کرده است که هدف مشترک امریکا و متحدانش رسیدن به توافق خروج از افغانستان نیست بلکه رسیدن به توافق صلح در این کشور است؛ البته با حفظ ارزش‌هایی که در دهه‌های جنگ برای آن‌ها قربانی داده شده است.

آقای خلیل‌زاد تأکید کرده است که امریکا، ناتو و اتحادیه اروپا با هم به افغانستان رفته‌اند و در باره وضعیت آینده افغانستان بسته به شرایط این کشور، موضع مشترک اتخاذ خواهند کرد. او افزوده است: «ما هم‌چنین توافق کرده‌ایم که آغاز گفت‌وگوی بین‌الافغانی یک اولویت فوری است.»

زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان، پنجمین دور سفرهایش را به افغانستان، منطقه و شماری از کشورهای اروپایی در دهم فبروری آغاز کرد و قرار است این دور از سفرهای وی در ۲۸ همین ماه پایان یابد.

خلیل‌زاد در این دور از سفرهایش یک هیأت امریکایی را که از ادارات مختلف آن کشور تشکیل شده است، رهبری می‌کند. هدف از این سفر تسهیل و زمینه‌سازی گفت‌وگوهای صلح بین‌الافغانی خوانده شده است.

توافق بر سر آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد