توافق-کمیسیون-مستقل-انتخابات-با-نهاد-های-امنیتی-برای-تامین-امنیت-انتخابات

سران نهاد های امنیتی تفاهم نامه تامین امنیت روند انتخابات را با کمیسیون مستقل انتخابات به امضا رساندند و تعهد کردند که در این عرصه تلاش میکنند.

به گزارش افغان نیوز: کمیسیون مستقیل انتخابات امروز یکشنبه ( 11- سرطان )، با وزارت های (دفاع ملی، داخله، ریاست عمومی امنیت ملی و اداره مستقیل ارگانهای محل)، تفاهمنامه ی امنیتی را  در روند  برگزاری انتخابات امضا کرد.

نجیب الله احمدزی رییس کمیسیون مستقل انتخابات میگوید:«  کمیسیون مستقیل انتخابات برای بهبود وضعیت امنیتی و اقتصادی کشور خواهان برگزاری انتخابات آزاد، شفاف و عادلانه بوده که در این راستا به کمک و همکاری جدی نیروهای امنیتی نیاز دارد».

آقای احمدزی افزود، کمیسیون مستقل انتخابات خواهان همکاری از نیروهای امنیتی در چوکات قانون و مقررات نافذه کشور در مرکز و ولایت های افغانستان بوده تا بالای تمام مراکز و سایت های انتخاباتی نظارت و ارزیابی درست داشته باشند.

وی اضافه میکند، کمیسیون مستقل انتخابات از نهادهای امنیتی میخواهد که در روند برگزاری انتخابات امنیت تمام کارمندان انتخابات را تامین کرده و توجه جدی به انتقال لوازم و صندوق های رای دهی داشته باشند.

رییس کمیسیون مستقل انتخابات اظهارداشت، از تمام سکتورهای امنیتی میخواهیم که باید جلو زورمندان را که میخواهند روند برگزاری انتخابات را مختل کند بگیرند.

طارق شاه بهرام سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان گفت؛ هدف از امضاء این تفاهمنامه رفتن بسوی انتخابات شفاف و بخاطر تحقق اهداف کمیسیون مستقیل انتخابات میباشد که وزارت دفاع ملی مسوول است تا در هماهنگی کامل با کمیسیون وظایف خویش را انجام دهد.

وی اضافه میکند، وزارت دفاع ملی افغانستان حاضر است زمینه های خوبی  را برای شرکت شهروندان در پروسه انتخابات مساعد سازد.

از سوی هم تاج محمد جاهد وزیر امور داخله ابراز داشت، برای تمام منسوبین امنیتی اظهار داده شده است که در جهت تامین امنیت شهروندان در انتخابات تلاش ورزیده و برای هیچ کس اجازه تقلب و اعمال نفوز در جهت مختل سازی انتخابات اجازه داده نخواهد شد.

وی میگوید: وزارت داخله با هماهنگی ارگانهای امنیتی خصوصا در مناطق که تهدیدات بلند است پلانهای وسیع امنیتی را در سال جاری تحت عنوان ( عملیات خالد) روی دست دارد.

 همچنان در ساحات که تهدید متوسط وجود دارد وزارت داخله پلان های مشخص را در نظر دارد.

معصوم استانکزی رییس عمومی امنیت ملی در تایید سخنان وزیر دفاع و وزارت داخله کشور اضافه نموده گفت؛ با درنظرداشت وضعیت کنونی کشور ریاست عمومی امنیت ملی درهرشش ماه با تمام ارگان های امنیتی، ارگانهای محل و کمیسیون مستقیل انتخابات گزارش پیشبینی شش ماهه خودرا ارائه میدارد.

وی اضافه کرد، برای شش ماه آینده تهدیدات که کشور به آن رو به رو خواهد بود، اقدامات که ضرور است نیروهای امنیتی باید درجهت بهبود وضعیت امنیتی کشور انجام دهند.

این درحالی است که کمیسیون مستقل انتخابات با مشخص کردن تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی ها، تفاهمنامه ی را میان ارگان های امنیتی درجهت تامین امنیت شهروندان در روند برگزاری پروسه انتخابات شفاف، آزاد و عادلانه با هماهنگی کامل میان این کمیسیون عمل کنند، به امضا رساندند.

توافق کمیسیون مستقل انتخابات با نهاد های امنیتی برای تامین امنیت انتخابات

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد