توافقنامه-صلح-با-حزب-اسلامی-آماده-امضا-است-حکمتیار-جنگ-را-کنار-گذاشته-است

شورای عالی صلح از نهایی شدن توافقنامه صلح میان حزب اسلامی شاخه حکمتیار و دولت افغانستان خبر داده و بیان میکند که تا دو روز دیگر این توافقنامه امضا میشود.

به گزارش افغان خبر: بعد از 5 ماه مذاکره میان نمایندگان حزب اسلامی و دولت افغانستان قرار بود توافقنامه صلح میان دوطرف قبل از عید قربان به امضا رسد، به دلایل نا معلوم این توافقنامه از امضا باز ماند.

اما امروز شنبه (27سنبله) شورای عالی صلح به رسانه ها گفته است که توافقنامه صلح با حزب اسلامی در جریان هفته جاری امضا میشود.

عبدالخبیر اوچقون معاون شورای عالی صلح بیان کرده است که این سند صلح به صورت کامل آماده امضا است و مشکلات تخنیکی آن برطرف گردیده است.

اوچقون گفت:" ما گفته میتوانیم تا دو روز دیگر این توافقنامه به امضا میرسد و مردم افغانستان از این ناحیه مطمین باشند".

به گفته آقای اوچقون امضای این سند به دلیل مشکلات تخنیکی پیش از عید قربان امضا نشد و قرار است تا دو روز دیگر به امضا رسد.

پیش از عیدقربان محمد کریم امین، نماینده حزب اسلامی در کابل به آژانس افغان خبر گفته بود که بعد از این، حزب اسلامی جنگ را کنار گذاشته و اهداف خود را از راه های مسالمت آمیز دنبال میکند.

به گفته آقای امین، حزب اسلامی آماده است تا سند صلح را با دولت افغانستان به امضا رساند، اما خواستار بیرون شدن کامل نظامیان خارجی از خاک افغانستان است.

روند مذاکرات صلح با حزب اسلامی شاخه حکمتیار از پنج ماه قبل آغاز شد، اما تا اکنون به امضا نرسیده است.

توافقنامه صلح با حزب اسلامی آماده امضا است/ حکمتیار جنگ را کنار گذاشته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد