توافقنامه-صلح-با-حزب-اسلامی-مشکل-دارد

دوماه از امضای توافقنامه صلح میان حزب اسلامی و دولت افغانستان میگزرد، اما تاکنون از روند اجرایی آن خبری در دست نیست، به تازگی حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی کشور گفته که مشکلاتی در این توافقنامه دیده میشود.

به گزارش افغان خبر: دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری با نشر بیانیه‌ی گفته که آقای اتمر بیان کرده در این توافقنامه مشکلاتی دیده میشود، اما قابل حل است.

تسینم با نشر این خبر نوشته که اتمر در نشست کمیته مشترک اجرای توافقنامه صلح با حکمتیار گفته است که این مشکلات باید به همکاری مشترک و صداقت حل شوند.

بر اساس بیانیه نشر شده از سوی ریاست جمهوری، از جامعه جهانی برای حمایت سیاسی از توافقنامه صلح دولت کابل و حزب اسلامی درخواستهایی شده است.

مشاور امنیت ملی افغانستان گفته که مشکلات با همکاری دولت و حزب اسلامی حل خواهد شد.

همچنین پیش از این نیز روزنامه پاکستانی «امت» مدعی شده بود که حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان با همکاری حزب اسلامی به رهبری «گلبدین حکمتیار» نامزد ریاست جمهوری آینده افغانستان خواهد شد و اشرف غنی نیز به دلیل بیماری‌اش، خواستار ریاست جمهور حنیف اتمر است.

مصونیت قضایی، رفع تحریم‌های سازمان ملل و برخی امتیازهای ویژه از مفاد این توافقنامه است که با مخالفت برخی سازمانها و شهروندان افغانستان روبرو شد.

رئیس جمهورغنی کمیته‌ی را برای اجرا شدن این توافقنامه تشکیل داده و قرار است این توافقنامه به زودی اجرا گردد.

رهبر حزب اسلامی نیز گفته که بعد از اجرا شدن این توافقنامه  در انظار عمومی ظاهر خواهد شد.

 

توافقنامه صلح با حزب اسلامی مشکل دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد