توافقنامۀ-امریکا-و-طالبان-به-افغانستان-مربوط-نمی‌شود

سخنگوی وزارت دولت در امور صلح کشور می گوید؛ در توافقنامۀ که بین امریکا و نمایندگان سیاسی طالبان امضا می‌شود، مواردی وجود ندارد که به افغانستان مربوط باشد.

به گزارش افغان نیوز: ناجیه انوری، سخنگوی وزارت دولت در امور صلح شام گذشته به رادیو آزادی گفت؛ در توافقنامۀ که بین امریکا و نمایندگان سیاسی طالبان امضا می‌شود، مواردی وجود ندارد که به افغانستان مربوط باشد.

ناجیه انوری با ابراز اینکه، تصمیم در مورد سرنوشت مردم افغانستان بین نمایندگان حکومت و طالبان گرفته خواهد شد، گفت: "مذاکراتی که در حال حاضر ادامه دارد بین امریکا و طالبان است، آنچه را که امضا می‌شود بین خود آن‌هاست. موضوعات و شرایط شامل در آن که امضا می‌شود، در مورد افغانستان فیصله نمی‌کند."

زلمی خلیلزاد نمایندۀ خاص وزارت خارجۀ امریکا برای صلح افغانستان چهارم جولای سال گذشتۀ میلادی در مورد مسایل مطرح در گفت‌وگو با طالبان به خبرنگاران گفته بود: "روی چهار موضوع، مسئلۀ تروریزم، آیندۀ حضور نیروهای امریکایی در افغانستان، آتش‌بس و گفت‌وگو با حکومت افغانستان بحث می‌شود."

سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر دیروز شنبه (۲۸ جدی) به روزنامۀ پاکستانی دان گفت، در مذاکرات با امریکا پیشرفت شده است و به نظر می‌رسد که توافق بین آن‌ها و نمایندۀ امریکا تا پایان ماه جنوری، امضا شود.

تا هنوز معلوم نیست که روی کدام موضوعات بین نمایندگان امریکا و طالبان توافق شده است. اما حضرت عمر زاخیلوال سفیر سابق کابل در اسلام آباد با ابراز خوشبینی در مورد آیندۀ تأمین صلح در افغانستان می‌گوید، خشونت‌ها کاهش می‌یابد، طالبان انعطاف نشان می‌دهند، حکومت افغانستان باید از این فرصت استفاده کند.

این درحالی است که سلام رحیمی، وزیر دولت در امور صلح دیروز شنبه در حساب توییترش نوشت: "آتش‌بس پیش شرط گفت‌وگوی مستقیم حکومت افغانستان با طالبان است."

توافقنامۀ امریکا و طالبان به افغانستان مربوط نمی‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد